mandag 7. desember 2009

Mandag og juletid

I går var det andre søndag i advent, og den ble tilbragt innendørs med massevis av tente lys og stofint besøk av Elisabeth, Frode, Issie og Tilde :) Koselig med besøk! Hver søndag i advent spiser jeg og Einar julegrøt og drikker julebrus, vår egen lille tradisjon. Også tenner vi selvfølgelig lys samtidig som Einar insiterer på at jeg må si de berømte versene for hvert lys jeg tenner. Søtingen :)

Julestemninga har for alvor innhenta meg nå altså, og jeg blir tullerusk av å tenke på at juleferien og julaften er like rundt hjørnet. Nå har jeg bare 10 arbeidsdager igjen, så skal jeg slappe av og nyte julegledene. MP3-spiller'n er fyllt opp med julemusikk og jeg har nedtellingskalender på jobben. Siden det i dag er mandag den 7. demseber, og jeg har fri fra fredag 18. desember så kan jeg faktisk si: NESTE UKE HAR JEG JULEFERIE :D Åå, som jeg gleder meg! Julemat, julekos, familie, jule-TV, julegodter, julesnø og julegaver. Jeg er fortsatt så barnslig at jeg ikke får til å sove natt til julaften. Jeg ligger alltid og småsover litt, også står jeg opp i 6-7 tida, skrur på lysene på juletreet og benker meg foran TV'en. Da er det jul!

På søndag skal vi avgårde å kjøpe juletre og faktisk. Jeg vet at de fleste syns at det er tidlig, men siden jeg annen hvert år feirer jul på Toten så pleier vi å kjøpe juletreet litt tidlig slik at vi kan nyte det sammen hjemme, før jeg reiser. For selv om det er kjempekoselig å feire jul på Toten sammen med familien, savner jeg Einar skikkelig. Men, skjønner jo at han vil feire med familien sin, spesielt nå som han har blitt onkel, så det får holde at vi feirer sammen annen hvert år :) Han har lovt at om 2 år igjen så skal han bli med til Toten. I'll hold him to it!

Nå må jeg bare komme meg gjennom dagen her, og så klare å krøke meg over på riktig side av onsdagen, og da er det snaaart helg.

Ha en fin mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar