tirsdag 1. desember 2009

Jommen sa je smørr

"Har du stått opp på feil bein i dag eller?" -Tyisk spørsmål hvis du er sur og muggen og verden rundt deg får smake din vrede tidlig en tirsdags morgen. Jeg veit da søren om det var riktig eller feil bein jeg sto opp på, setter som regel begge beina i gulvet samtidig, men muggen det var jeg så absolutt!!

Jeg burde egentlig være blid og glad, siden snøen har kommet og det er 1. desember, men da klokka begynte og krype mot 8 selv om jeg strengt tatt følte at den snart burde vært 3, da innså jeg at dette var en drittdag. En sånn dag man egentlig burde krype tilbake under dyna og liksom hoppe over på et vis. Mye av denne muggenheten min skyldes at min frykt for å ikke ha noen jobb vokser, jeg syns det er forferdelig stressende å vite at jeg om noen måneder ikke har noen inntekt og at det heller ikke ser ut til at en ny jobb kommer og banker på døra. Hvis det er noe som får meg i muggent humør så er det bekymring, når jeg bekymrer meg så stresser jeg og når jeg stresser blir jeg sur. Bare spør mamma, she knows!

Jeg syns det er trist at min vakre 1. desember blir ødelagt av bekymringer, derfor velger jeg å se fremover; på torsdag er det lønn, og jeg skal shoppe hele muggenheten min ut av systemet :D God plan ja? På fredag skal jeg spise lunsj med søstra til Einar og nydelige lille Tilde. Jeg har bedt min kjæreste rotekopp Einar med på middag på lørdag og jeg har lagt planer om å ha juleverksted neste helg med Elisabeth Nissen (ja, det er navnet hennes og hun er min egen private nisse :D ). Det er 4 fine ting og glede seg til det!!

Skulle jeg nå, mot formodning, finne på å stå opp på feil bein igjen i morgen skal jeg tenke på de fine tingene jeg skal gjøre, også skal jeg tenke på denne beskjed som jeg fikk av Silje på Facebook

Heia Minamor:) Har akkurat vært inne på bloggen din, flir mykje når æ læs, hehe :) Syns du e kjempeflink å skriv, kanskje du har en journalist/forfatter i magen :DMorsomt å få me mæ litt ka du styra med førr tida :) Beira e jo bære nydelig, sikkert nok å heng fingran i dåkker førr tida. Sjøl har vi en hyper kattepus he...r, men han e utrulig herlig :) Blir nok å ta han med mæ hjem til Stokmarkes i jula, det blir kos :) Ser du har fått fram julepynten( førr nån daga sia), hehe, æ kan vel ikje sei at æ e overraska ;) Bra du kosa dæ :)stoor klæm!! :)

Tuuusen takk Silje! Det varma et muggent blogger-hjerte! Hver gang jeg tenker "hvem er det som leser det tullet jeg skriver inne her egentlig?" skal jeg tenke på deg ;)

Do the shrimp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar