søndag 20. desember 2009

Riskaker i bilder :)

Da jeg innså at jeg ikke kan navnet på noen av de sju slagene engang, da bestemte jeg meg for at jeg syns de sju slagene er oppskrytt og at jeg mye heller vil lage julegodter som jeg faktisk liker og vet hva heter. Jeg begynte i går, og da var der riskaker som sto på programmet.

Du trenger: 1 l puffet ris, 250 gr Delfia-fett, 200 gr kokesjokolade, 1 egg, 2 dl melis og små muffinsformer.


Smelt Delfia-fettet over svak varme


Del opp sjokoladen i biter og smelt de inn i fettet.
Når det er smeltet kan du avkjøle blandingen litt.


Pisk egg og melis til eggedosis og tilsett sjokoladeblandingen.
Bland forsiktig.


Tilsett den puffede risen, bland godt.


Fordel det hele i 30-40 muffinsformer, avhengig av hvor store de skal være (jeg brukte 30).
Sett dem i kjøeskapet for å avskjøle.


Ha dem tilslutt i en kakeboks og oppbevar dem kjølig.

De ble kjempegode!! Einar har spist kjempemange ;)
Lykke til!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar