torsdag 28. januar 2010

Buss og traktor og sånt

Jeg vil skrive om to ting, en ting som gjør meg sur og en ting som gjør meg glad. Vi tar det sure først...

Jeg hater å ta buss!!! Morgen og ettermiddag tar jeg buss, dette for å komme meg til og fra jobb, men jeg hater det. Jeg hater å stresse til bussen om mårran, bare for å finne ut at jeg allikevel må stå 10-15 min og vente. Hvis du en sjeldent gang er litt seint ute, og du ankommer bussholdeplassen 1 min etter bussen skulle gått, så kan du banne rompa di på at den akkurat den ene mårran har kommet når den skulle. Da står du 15 min og venter på neste (vel, teknisk sett blir det vel mellom 20-30 min for da kommer den i hvert fall ikke når den skal)! På bussen er det alltid mange mennsker, og de fleste er sure og mårragretne. Jeg er en av de mårragretne og jeg ser helst at jeg får ha mitt doble sete i fred. Men, det går jo ikke an på en buss... Som regel har jeg flaks og blir sittende siden av a) en stor arbeidskar med så brei beinføring at du nesten syns synd på mannen, for hva han nå har mellom beina må være rimelig stort siden han er nødt til å sitte med beina så langt fra hverandre som mulig, eller b) en litt snedig musikkmann (dere kjenner typen; briller, bukkeskjegg, lang frakk og kanskje en litt morsom lue på toppen) som spiller musikken så høyt i det fancy, overdimensjonerte head set'et sitt at du strengt tatt må ta del i hver blip og blop som tyter ut i den kalde bussen. (Jada jada, jeg er en sytepave nå, men det driter jeg i!) I mårrest for eksempel, satt det en mann foran meg og han lukta en trivelig blanding av gammel sneip og sur urin. Kjempekos start på dagen! Reiv godt i nesa der jeg satt gitt. Nå er det sikkert synd på han og, på den ene eller andre måten, så jeg skal ikke dømme. Men, like fullt, nesa mi satte ikke pris på det!.Den ville ut og bort! Konklusjon: Buss er no dritt! Kjør bil når du kan, og ta sykkel hvis været tillater det. Eller forresten, jeg hater syklister og. Urk...

Så til det som gjør meg glad: LOOK WHAT I JUST BOUGHT!! :D




















Sko fra Moods of Norway! :D 300 penger kosta de på 50% salg. Oh yeah! Jeg er dritlei av Converse, "alle" har det jo, så jeg syns disse var kulere. Også heter de Hamar! Haha. Ælle jinter fra Toten borde ha sko mæ traktor på ama ;)

Strålende torsdag, folkens. Helga er like rundt hjørnet! :)

3 kommentarer: