mandag 18. januar 2010

Som lillesøster befaler

"Mina, nå må du blogge." står det på mobilen min nå. Jeg har nettopp åpna ei melding fra min kjære lillesøster Oda, som tydeligvis syns jeg er slapp på bloggfronten. Jeg kan vel ikke motsi henne heller, jeg har tenkt at jeg skal blogge, men har ikke orka. Einar har inntatt TV'en og ser på en konsert-dvd vi har sett tusen ganger før, så jeg benytter anledningen til å skrive litt her. Jeg syns kanskje innlegg uten bilder er littegrann kjedelig, men siden jeg er en sløvsækk og ikke har lada batteri til kamera så blir det sånn...

Det har vært ei lang uke, og jeg kjenner jeg egentlig ikke orker å oppsummere. Vi var på fest på lørdag, jeg lå sinnsykt dårlig hele søndag og har bestemt meg for at det blir lenge til neste gang!! Uka her har begynt med en rydde-mandag, det trengtes kan man si. Og jeg har nettopp kommet inn etter å ha gått en lang tur med Beira. Kjempefin temperatur ute, så jeg er rød og fin i kinna og kjenner de "brenner" nå som de holder på å tine. Fint med sånne kveldsturer, klarne hodet litt og gjør deg trøtt og god til kvelds.

I morgen kommer Solveig en tur, vi satser på å gå en lang runde med Beira da også, istedet for å innta 3T. Treningssenter er vel og bra det, men må ikke glemme at det går an å benytte seg av the great outdoors også ;) Hør på filosofen nå! Dra deg ut av sofaen og gå en liten tur, jeg lover du ikke kommer til å angre! Hihi.

Resten av uka er vel ikke helt klar, og det er litt godt å føle at den står helt åpen. Jeg skal prøve å få sneket inn en eller to turer til 3T også, bare for å komme meg ut døra og ha litt tid for meg selv. Skal man bli slank og stram til sommeren, må man begynne nå. Jeg har de samme planene hvert år, ser for meg at magen skal bli flat og flott og at jeg derfor ikke trenger å skjemmes i bikini. Men, hver sommer er magen god og rund, og jeg hater å ikle meg bikini! Har du det sånn?

Nå skal jeg vaske gulv, og så tror jeg sannelig jeg skal unne meg en lang og varm dusj. Har snart hørt ferdig bok tre i Twilight sagaen. Jepp, du leste rett, jeg skrev hørt ferdig - Oda hadde tredje boka som lydbok, og siden jeg ikke klarte å vente så tok jeg imot med åpne armer. Jeg har imidlertid fått låne bok fire i bokform, og gleder meg til å ta fatt på den snart. Jeg lever meg så inn i den verdenen der, drømmer om varulver og vampyrer og føler virkelig alt det karakterene i boka føler. Merkelig, at man kan gå så inn i en eventyrverden bestående av mystiske vesner og overdådig kjærlighet. Jaja, fint og ha noen sånne verdener og gjemme seg bort i av og til :)

Da, har jeg skrevet et lang innlegg om egentlig ingenting, men jeg håper du er fornøyd nå Oda ;) Jeg skal bli flinkere til å oppdatere, jeg lover!

Ha en fin uke, vi er faktisk "snart" i februar!!

1 kommentar: