tirsdag 5. januar 2010

Tidlig en tirsdags morgen

Jeg er flink, jeg har tatt vaksine mot svineinfluensa i dag. Det gjorde litt vondt, men ikke så mye. Armen sprenger litt bare. Nå skal jeg holde meg frisk og rask i 2010, for jeg er nemlig møkka lei av å være sjuk!

Tirsdag er en tung dag, det er den dagen jeg er trøttest og surest iløpet av hele uka. Onsdag kvinker jeg til, torsdag lukter jeg helga og fredag er jeg et fyrverkeri av lykke. Mer eller mindre hvert fall... :P Jeg syns egentlig det er ganske rart at så stor del av livet våres går med til å jobbe. Man må tjene penger og man må bidra til samfunnet, det forstår jeg, og jeg er på ingen måte en tilhenger av å bare gå hjemme og surre. Men, jeg syns allikevel at vi bruker litt for mye tid på jobb. Jeg drar på jobb ti på halv sju om morgenen og da er jeg hjemme mellom halv fire og fire. Da har jeg noen timer hjemme som jeg må bruke mest mulig fornuftig, samtidig som jeg må få koblet av etter en lang dag med jobbing. Så er det rett i loppekassa og forsøke å få noen timer søvn, før jeg skal stå opp å gjøre det hele om igjen. Jeg skjønner at det må være sånn, jeg skulle vel kanskje bare ønske at døgnet hadde flere timer som jeg ikke måtte bruke på jobbing! Sånn, det var dagens klagesang.

Nok et forsett for 2010: slutt å syt, begynn og fokuser på det positive og hvor heldig jeg er! Så det så!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar