torsdag 6. september 2012

Man kan bli litt oppgitt til tider

I juli bestemte jeg meg for å bytte ut spisestuemøblene våre. Både stolene og bordet var i veldig fin stand, og faktisk egentlig ganske fint, men det passet ikke inn her. For det første var det for stort - spesielt når mini skal ha triptrapen sin på enden av bordet - pluss at det var i lakkert kirsebærtre så det var type rød-oransje.

Etter å ha trålet finn.no en stund, kom jeg over et bord på Brekstad (andre sida av Trondheimsfjorden) som var akkurat sånn jeg hadde sett for meg. Det er fra 1920-30 talllet, håndlaget og med et skikkelig rustikk preg. Det er mørkt og grovt, men med fine utskjæringer og detaljer som gjør hele bordet. Einar var selvfølgelig over seg av lykke over at jeg nok en gang begynte å styre med møblement og interiør, og var hoppende glad da vi kl 00:00 sto på lagerhuset til Rema1000 på Heimdal for å vente på sønnen til en nabo, som hadde vært så grei å ta med bordet fra Brekstad til byen. Eh-he... Stakkar Einar :(

Men, altså, til poenget: vi måtte jo da ha nye stoler til bordet. Jeg ville ha benk på ene siden (med saueskinn oppå må forstå, alltid saueskinn!) og to stoler på andre siden. "Dette vil åpne opp stua" sa jeg til Einar, som nikket og var helt on board med den tanken. Jeg klarte å finne en benk som passet til formålet (som nå må limes fordi lille, søte Tilde var hakket for tung for støttebjelken under :P), og til slutt fant jeg også et par stoler på Bohus. De var til og med på salg! 9. august bestilte vi de. To uker skulle det ta.

"Uke 34!" sa damen. 
"Ojda, da er vi kanskje på ferie. Går det greit om de står her en stund, i verste fall?" 
Damen så på meg med et overbærende blikk og sa 
"Dere kan ikke lagre de her, dessuten er det jo to uker til, da er dere sikkert hjemme igjen." 

Så - nei - med andre ord...  Nuvel, vi var hjemme den 23. august vi, og har i grunn vært hjemme siden, men jeg har allikevel ikke fått stolene mine.

Jeg ringte i slutten av uke 34, møtte en trivelig dame som sa at stolene kom i uke 34, så jeg måtte nok bare vente til lørdag kanskje? Dessuten får jeg melding når de kommer, så her var det bare å vente på beskjed.

Mandag i uke 35 ringte jeg på nytt. Denne damen kunne forklare meg at "stolene kommer fra utlandet de vet du...", og da kan det fort bli både mandag, tirsdag og onsdag før de ankommer Norge visstnok. Det sto fortsatt at de skulle ankomme(t) i uke 34, så det var helt umulig for henne å si noe om når de faktisk kom til å dukke opp. Dessuten får jeg melding når de kommer, så det var ingen vits i å ringe henne mer...

Nå er vi i uke 36. Det er to uker siden stolene skulle kommet. De er vel kanskje i utlandet enda da? Kanskje det stoppa seg på vei over grensa? Jeg tror jeg må ringe de på nytt i dag, selv om jeg skal få melding, for jeg lurer veldig på om den meldingen kommer om to uker eller to månender, og det mener jeg faktisk Bohus må kunne svare på. Eller? Det er greit at jeg må vente, jeg forstår at situasjoner kan oppstå, men...! Det er jo veldig rart at en tilbudsvare ikke befinner seg på lager i Norge, og trenger godt over fire uker på å komme seg hit.

Jeg håper stolene ankommer før jula er her, for det hadde vært innmari gøy å ha noe å sitte på...


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar