tirsdag 25. september 2012

Babyen vår

Babyen vår er, tro det eller ei, verdens fineste baby! Tenk det da, så heldig vi var å få verdens fineste! :D Haha. Det føles sånn. Et svart/hvitt bilde fra ultralyden i dag bekrefter det jeg sier. De kommer nok neppe finere enn det der. Huff, disse morsfølelsene!

Jeg var da altså på ultralyd i dag for å finne ut om morkaka hadde flyttet på seg og om jenta vår kan komme ut på normalt vis. Siden Einar ikke kunne gå fra jobben, tok jeg med meg søstra hans. Jeg har vært litt spent på denne timen, for jeg var så redd de ikke skulle gi meg et klart og tydlig svar. Så meget mørkt på å gå og vente på fødsel og lure på om det ville være trygt for meg og mini. Men, morkaka har trekt seg opp, mini ligger med hodet nedover og alt er bare velstand :) Jordmor målte også hode, magen og lårbeinet - babyen er gjennomsnitlig i kroppen og hodet er bittelitte under snittet. Det var helt som det skulle være sa jordmor, ingenting å tenke på. 1700 gram veier hun nå. For et NUSK! Dessuten klarte jordmor å fange et helt supert profilbildet av henne, og det fikk jeg med hjem. Nå som hun er blitt så stor, begynner ansiktstrekkene å bli mye klarere. Det er helt tydelig at nesa si har hun etter tante Elisabeth, søstra som var med på ultralyden :) Stor stas for en stolt tante! :) Hihi. Begge tantebarna mine har jo samme nese som mora, så det er litt moro at dette blir en søskenbarn likhet. Panna har hun nok etter sin far, mens overleppa helt klart er fra meg. Så merkelig å se! Jeg gleder meg så masse til å se henne!


Se den runde nesa da! Hihi. Sånn nese har hverken jeg eller Einar! Og den trutmunnen... Jeg må le, hun ser jo litt komisk ut. Føler nesten vi gjør noe galt når vi sniktitter på henne inni magen, hun aner jo ikke at vi er der og innvaderer. Tar bilder og analyserer og ler. Stakkar lita.

Da er altså første dag av den merkelig uka vår ferdig. Da er det Einar sin tur i morgen. Satser på like gode nyheter der som de vi fikk i dag :)

Fin tirsdag!

 

post signature

1 kommentar:

  1. Verdens fineste lille tantebarn! :D
    Gleder meg til å se hu skikkelig om noen uker! :))

    SvarSlett