onsdag 29. august 2012

Tredje trimester!

I dag er nok en milepæl i svangerskapet! I dag er jeg i uke 28, det vil si at jeg nå er inne i tredje trimester! Om 6 uker og 2 dager regnes jeg som høygravid... Hjelpes! Det går veldig sakte og veldig fort på samme tid, begynner å bli utålmodig nå. Lurer på hvem hun er, hvordan hun ser ut... Det er så spennende! Jeg er 100% sykemeldt på grunn av flere forskjellige grunner, jeg er mildt sagt utslitt og kommer meg fortsatt ikke gjennom dagene uten å sove i løpet av dagen. Nå har jeg 12+2 uker igjen av svangerskapet, og jeg kjenner kroppen begynner å få nok. Jo tyngre magen blir, jo verre blir ryggen og bekkenet. Skal bestille meg time hos osteopaten min, for nå må jeg begynne og forebygge. Blir godt når kroppen min er min igjen :)


28 uker

♥ Termin: 25. november

♥ På vei: 28 uker

♥ Igjen til termin: 12+2 uker

♥ Kjønn: Jente ♡

♥ Navn: Hemmelig :)

♥ Aktivitet innenfra: Noen dager er hun veldig aktiv, andre dager veldig rolig. På rolige dager har jeg litt panikk, men så tar det seg som regel opp mot kvelden eller dagen etter. Vet ikke om hun begynner å få lite plass allerede, men jeg kjenner mer bevegelse enn spark nå, som om noen "snor" seg rundt inne i magen.

♥ Babyens leie: Vet ikke riktig, men føler veldig at hun ligger med hodet ned og med kroppen som i en C. Blir moro å høre hva jordmora kan kjenne på 28-ukers kontrollen.

♥ Utålmodig: Ja!! Ikke mer å si enn det :)

♥ Vektøkning: Har ikke veid meg siden jeg var hos legen sist, men blir vel veid hos jordmor i morgen. Det spiller ingen rolle kjenner jeg, så lenge jenta har det bra.

♥ Barnerom: Det blir ikke oppussing før til vinteren/våren neste år. 

♥ Innkjøp til babyen: Det meste er på plass :)
♥ Utstyr som mangler: Nå mangler vi vel kun stelleveske, uro, lammeskinn, madrasser og diverse utstyr som oljer, kremer, bleier osv.

♥ Strekkmerker: Ikke enda! (...bank i bordet) :)

♥ Råmelk: Ja.

♥ Hoven: Litt i føttene på slutten av dagen.

♥ Kynnere: Ja, og de kommer oftere nå.

♥ Plager: SLITEN! Vondt i rygg, hofte og bekken, og plages litt med søvn.

♥ Matkikk: Ingenting jeg må ha, men jordbærsyltetøy går det mye i. Matinntaket har generelt tatt seg opp, heldigvis, og nå spises det i tid og utid.

♥ Om fødselen: Gleder meg fortsatt :) Blir spennende å se henne!

♥ Tungt: Begynner å kjennes, men det skal vel bli enda tyngre så ingen vits i å klage!

♥ Aktivitet: Gåturer med Beiramor.

♥ Søvn: Urolig på grunn av ryggen og hofta. Dessuten er det en mini i magen som vekker meg i 4-5 tida hver morgen, da er det visst på tide og våkne.

♥ Humør: Litt oppfarende og veldig følsom... Men, stort sett blid altså ;)
♥ Sykehusbagen: Har nå en rimelig god oversikt over hva som skal med, skrevet liste som ligger klar. Tipper den pakker rundt uke 36 jeg.

♥ Neste kontroll: I morgen, altså 30. august, hos jordmor.



Fine, store magen min med verdens fineste inni :)


Nå skal jeg innta sofaen før det sannsynligvis blir leggetid i 21-tida :P Trøtt som en strømpe, og da er det bare en ting å gjøre da...


Ha en super onsdag!

post signature

1 kommentar: