onsdag 22. august 2012

And so it begins...

Stålsett deg; i år kommer nemlig årets første juleinnlegg 3 dager før fjorårets! ;) Her i Trondheim har været fått et kaldt drag over seg, og det er tydelig at vi går mot høst. Jeg har selvfølgelig tenkt å nyte de siste sommerdagene værgudene måtte by på, men den lukten av høst som er i lufta på kveldene nå, den får meg til å tenke jul, juleforberedelser og innekos.

Det viktigste først: i dag er det 14 uker og 2 dager til jul! :)

Jula i år vil bli helt annerledes for vår del. I år kommer verdens fineste, lille prinsesse til verden rett rundt juletider. Ingenting hadde vært mer lykke for min del, enn å få nurket vårt til advent starter! Første søndag i advent faller i år på den 2. desember, så det er da gode muligheter får å få henne til da. Det finnes neppe bedre julegave enn den vi får i år!

Siden jenta vår kommer i slutten av november, og jeg regner med formen er akkurat passe sliten i ukene før, så har jeg store planer om å gjøre klart mye av jula før dette. Ingenting ville vært mer supert enn å komme hjem til ferdig vaska og delvis pynta julehus, og kun fokusere på snuppis. Jeg har derfor en liten liste i hode mitt, over ting jeg vil ha klart til rundt midten av november. Denne legger jeg ut her, mest for min egen del, slik at det er mulig å holde oversikt over alt kaoset som hersker i hodet mitt om dagen.


Juleliste 2012
 Julevask hele huset (tas litt etter litt utover høsten)
★ Vaske og stryke julegardiner
★ Vaske og stryke juleduker og putetrekk
★ Henge opp julegardiner (så nærme termin som mulig)
★ Sjekke og gjøre klar julestjerna
★ Ordne adventslys med fat og dekor
★ Juleblomster
★ Krans på døra
★ Pakkekalender til Einar og Beira (må ordne kroker til døra)
★ Julekaker og karameller
★ Julegaver


Så langt ser den slik ut. Mulig jeg kommer på mere etter hvert, men dette er vel det meste jeg pleier å ha klart til første søndag i advent uansett. Noe kan jo påbegynnes i morgen for den del, mens andre ting er kanskje litt tidlig å gjøre klart i august :P Saken er uansett den at mellom planlegging av babyting, sykehusbag, barnerom, klargjøring av leilighet generelt og diverse andre planer jeg har, kjenner jeg at panikken tar meg, for det er nå snakk om knappe 13 uker til termin! 13 uker!! Da jeg begynte å telle ned til sommerferie var det 13 uker igjen, og det gikk enormt fort. Derfor; bedre føre var enn ettersnar! Så det så. Koselig blir det i hvert fall og ha noen små prosjekter utover høsten, tipper julegaveinnkjøpene begynner ved neste lønn. Gleder meg!

Da sier jeg god onsdag, og begynner med middagen.



post signature

1 kommentar:

  1. Det går sikkert veldig bra, Mina! :-)
    Jeg kommer opp så fort lillenurk er ute, og så skal vel du være på sykehuset noen dager? Så om du ikkeh har fått hengt opp julegardina, så kan jeg gjøre det ;-)

    SvarSlett