onsdag 1. august 2012

Seriøsitet må det være!

Jeg må le litt av meg selv. Det vil si, i dette tilfelle lo jeg veldig mye av meg selv. Oda lo også av meg, og Einar var mere oppgitt enn underholdt. Jeg var nemlig på Tiller Torget i går, for å kjøpe gavekort i bursdagsgave til søstra til Einar. De siste månedene har jeg vært litt småhekta på Lion - ikke slik at jeg ha det, men hvis jeg får lyst på noe søtt er Lion en vinner! Uansett, jeg kjøpte meg en Lion på Meny-butikken som ligger der. Tusler ned i bilen, tar en bit og...PJUK! Det smakte inte godt! For noen uker siden kjøpte Einar en Lion til meg fra Meny på Solsiden, og den smakte likedan. I mangel på en bedre beskrivelse; det smaker blod. Høres forferdelig ut, men den jernsmaken blod har er akkurat det den smaker. Einar har smakt på begge gangene, og han syns også at det smaker forferdelig. I går bestemte jeg meg derfor for å skrive en klagemail til Nestlè. Det er jo veldig merkelig at dette skjer to ganger på under èn måned og at begge sjokoladene er kjøpt på Meny-butikker.

Her er mailen min til Nestlè:

From: Mina Sollien Dalhøy [-]
Sent: 31. juli 2012 12:08
To: Forbrukerkontakt,Nestle,OSLO,Consumer Sevices
Subject: En liten klage

Hei!

I dag var jeg på dagligvarebutikken Meny på Tiller Torget her i Trondheim. Der kjøpte jeg en Lion sjokolade. Jeg er gravid i 5. måned, og Lion er en av tingene jeg er blitt "hektet" på.
Da jeg kom ut i bilen, tok jeg et tygg av sjokoladen og den smakte FÆLT! Kan ikke beskrive smaken, men slettes ikke som sjokolade.
For drøyt en måned siden kjøpte samboeren min en Lion sjokolade på Meny Solsiden, også i Trondheim, og den smakte likedan. Helt forferdelig!
For å være sikker på at det ikke er mine smaksløker som tuller med meg, har jeg fått samboeren min til å smake begge gangene. Han var enig i at det smaker helt rart, og sjokoladene må kastes.

I min gravide verden blir dette en stor skuff, for jeg har jo så innmari lyst på akkurat den sjokoladen akkurat da! Også to ganger på under èn måned da...!
Kan det ha skjedd noe rart med et parti som er sendt til Meny? Og som er distribuert her i Trondheim? Jeg kjøper Lion forholdsvis ofte for tiden, og har ikke opplevd dette noe annet sted enn hos Meny. 
Jeg fikk ikke meg selv til å gå inn igjen på butikken og be om ny sjokolade heller, dessuten mistenker jeg at den neste ville smakt likedan.
Dette er da min lille klage, håper dere tar dere tid til å lese den.


Med vennlig hilsen en Lion-hekta gravid,
Mina Sollien Dalhøy


Jeg skriver veldig, veldig sjelden sånne klagemailer. Jeg er den type menneske som bare lar alt gå, også er jeg heller sur og klager til alle andre. I restauranter for eksempel, der spiser jeg biffen om den så er feil stekt og full av slingser. Jeg betaler full pris + tips, også lar jeg heller være og spise der senere. Men, denne gangen ville jeg si ifra, for det være noe feil med disse sjokoladene, og det burde de jo absolutt få fikset!

Etter en liten time fikk jeg denne tilbake:



From: forbrukerkontakt@no.nestle.com
To: -
Subject: RE: En liten klage
Date: Tue, 31 Jul 2012 10:39:08 +0000
Hei Mina,

Takk for mail. Vi beklager Lion sjokoladene du har kjøpt ikke faller i smak.

Det har vært en endring i oppskriften på Lion, men det betyr ikke at den skal smake dårlig.  

Vi vil gjerne undersøke saken litt nærmere. Har du tatt vare på sjokoladene? I så tilfelle hadde det vært veldig fint om du kunne sendt oss de i posten, sånn at vi får kikket på de. I tillegg hadde det vært veldig fint om du kunne sendt oss produksjonskode og holdbarhetsdato som står på emballasjen til sjokoladen.

Adresse for innsendelse er:

Nestlé Danmark
QA
Dampfærgevej 28
2100 København
DK

Som kompensasjon for denne kjedelige hendelsen sender vi deg gjerne et gavekort som du kan benytte til å kjøpe ny sjokolade, eller andre produkter. Send oss gjerne derfor din adresse.

Vi legger stor vekt på at våre produkter er i samsvar med våre strenge kvalitetskrav og takker for at du tok kontakt med oss.


Med vennlig hilsen

Forbrukerkontakt
A/S Nestlé Norge



Først og fremst syns jeg det er RÅBRA at de tok klagen min så seriøst, og oppriktig ønsker å finne ut av det. Det er ikke alltid man blir tatt seriøst i slike sammenhenger, og i hvert fall ikke så seriøst at de faktisk vil ha sjokoladen i retur for å sjekke hva som kan ha skjedd med denne produksjonen! Flaks for dem  har jeg faktisk sjokoladen, og den skal sendes i posten i kveld. Hihi. Jeg syns det er så imponerende, jeg hadde egentlig ikke forventet svar engang.

Så kommer det jeg syns er både flott og hysterisk morsomt; et gavekort, slik at jeg kan kjøpe meg mere sjokolade :D Einar gruer seg allerede til at jeg skal stå på butikken med et lass av Lion og betale med gavekort fra Nestlè. Haha. I like it! Er det noen gang i livet dette er akseptabelt, så er det når man har en svær fotball på magen tenker jeg.

I hvert fall, dette syns jeg sier veldig mye om Nestlè og det gjør at jeg tror jeg må doble innkjøpene mine av Lion i fremtiden uansett. Lenge leve god kundeservice og seriøs næringsvirksomhet!


Fra en fornøyd Nestlè-kunde

post signature

1 kommentar: