tirsdag 20. juli 2010

Here we go again

Det er den samme historia om og om igjen; jeg ser sola, jeg innbiller meg at jeg blir kjempebrun og får forferdelig lyst til å bli blond igjen. Jeg begynner å bleke håret, går gjennom hele fargespekteret av rødt-oransje-gul, og da er jeg så sur og lei at jeg farger det mørk igjen. Dette har skjedd hver vår/sommer de siste 4 åra. I år er intet untak. Forrige uke sa jeg til Therese "Kanskje jeg skal bli blond igjen?" og i helga kjøpte jeg to pakker med blonderingstripesett. Jadda, vi er igang igjen. Vel, denne gangen er det faktisk ikke så verst.
Forandring fryder?

Jeg har stripet håret i to omganger, brukt sølvshampo fra L'oréal Proffesionals og kuret det som bare fillern med en kur fra Strong Sexy Hair.



Sølvshampo har jeg lest masse om, men hadde mine tvil. Etter utallige søk på nettet fant jeg ut at den folk flest anbefalte var L'Oréal sin. Jeg lot den virke 5 min siden jeg hadde veldig gulskjær i håret. Jeg må nok kjøre et par runder til før det blir merkbart bedre, men jeg kan se en liten forskjell bare etter en gangs bruk. Kjempefornøyd med denne, anbefales til alle som ønsker en litt kaldere og matt blondfarge. Kuren kjøpte jeg for lenge siden. Håret blir utrolig mykt og deilig uten at det blir tungt. Jeg syns lukta er utrolig god - lukter som om jeg har vært hos frisøren. Jeg kurer håret 1-2 ganger i uken, men det blir vel litt mer nå som det blir utsatt for så mye.

Bleikingen har for øvirg tatt fullstendig knekken på tuppene mine (som sang på siste vers fra før) så jeg må nok ta en tur til frisøren. Det kjennes ut som gummi og ser ut som høy - absolutely fabulouse! Jeg ville at det skulle bli lyst øvert og blende seg inn i det mørkejeg har fra før, så det har da blitt sånn ca som jeg ville )med untak av høyfaktoren på tuppene). Planen er at jeg etterhvert kan komme tilbake til min opprinnelige farge - da slipper jeg å farge det mørkt hver måned, også kan jeg ta lyse striper når sommeren kommer slik at jeg føler meg litt freshere.

Alt i alt er det vel dette man kan kalle en god plan - tviler sterkt på at den holder ;)

post signature

2 kommentarer: