onsdag 7. juli 2010

Dette skal testes i dag

HJEMMELAGET IS-TE

♥1,5 l kokende vann
♥10 ts teblader (benytt te som kjøpes i løsvekt)
♥4 ss honning
♥7 ss brunt sukker (smak deg litt frem)
♥Saft fra 2 sitroner eventuelt 1 sitron og 1 lime

Kok opp vann i en kjele og ha i tebladene.
La dette stå 5 min, ikke mer for da blir is-teen besk.
Sil vekk bladene og ha i honning og sukker. Visp godt inn.
Ha i sitron/limesaft til slutt.

La teen stå på banken til den er lunken, hell den så i en glass- eller stålmugge og la den stå i kjøleskapet over natten. NB: Ikke sett is-teen inn mens den ennå er kokende varm og ikke bruk plastmugge = ikke god is-te!

Jeg gleder meg til å prøve denne. Skal springe bort på Meny i løpet av dagen å prøve og finne en te som frister. Når jeg var på Solsiden Spa og fikk fotbehandling fikk jeg servert en nydelig is-te som smakte vannmelon, må prøve å finne noe som ligner.

Jeg gir beskjed når oppskriften er prøvd, og jeg regner vel med jeg trenger noen forsøk før det blir bra ;)





post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar