torsdag 24. november 2011

Et langt innlegg?

Dumme PC'en mister tilkoblinga fra tid til annen, og da klarer den ikke ta vare på det jeg allerede har skrevet. Tredje gang jeg begynner på dette innlegget nå, håper det funker nå da!

Jeg har jo ikke blogget på en stund, og det har skjedd så mye i det siste, så da blir det nok et langt innlegg den gangen her :)

Forrige helg var jeg i Oslo og besøkte lillesøster Oda. Kjempekoselig å tilbringe litt tid sammen, det er jo lenge mellom hver gang. Vi prata skit, spiste god mat, så gode filmer og shoppa litt. Akkurat sånn det skal være! På lørdag var vi i reptilparken. Oda behandles for edderkoppfobi, så mens hun mottok behandling surra jeg rundt og kikka på alle de rare skapningene.










Hva en ape gjør i en reptilpark er jeg ikke sikker på, men en søt liten rakker var det hvert fall :)

Siden Oda har vært tøff før, var det bare rett og rimelig at jeg var tøff nå:

Jepp, det er en slange. En ekte slange. Jeg er så innmari tøff!

Anna enn slanger og rare reptiler, var vi også å så Twilight Breaking Dawn Part 1. Jeg syns den var super, Oda var skuffa. Jeg hadde meget lave forventninger, og jeg ser jo at filmen på ingen måte kan måle seg med boka, men jeg syns de hadde løst det hele ganske greit egentlig. Jeg trodde det skulle være verre. Nå er det bare å vente et år til på Part 2 :P Hehe.

Andre nyheter i Dalhøy Sveen heimen, er at jeg har fått en ny venn. Den nye vennen min heter Zorro, og er ca verdens søteste rottweilergutt. Eller, han er vel en blanding, men ingen vet av hva.


Zorro bor for øyeblikket på Falck - mottaket for hittehunder. En mann leverte han til Falck under påskuddet at han hadde funnet Zorro i skogen, bunnet til et tre for å dø. Falck mistenker at denne mannen egentlig er eieren til Zorro, men at han ikke klarer å ta vare på han. Zorro er god som gull. Han kan grunnleggende kommandoer og er snill med både mennesker og dyr. Beira har vært og hilst på han, og oppførste seg som hun alltid gjør med hannhunder: hard to get og meget snurt om de ikke gir henne oppmerksomhet. Rar lita jente. Zorro er nå ute på finn.no for omplassering, men ingen har mulighet til å ta han før helga. Den lille klompen skal derfor bo i  krisehjem hos oss denne helga. Jeg gleder meg og håper jeg får inn noen gode treninger med han. Planen er å slite han max ut på et sperret område; la han løpe og snuse til han ikke orker mer. Dagen etter kjører vi på med hverdagslydighet og kos. Spent på å se hva som bor i han :)

Zorro kom forsåvidt til Falck uten noe navn, så det er Einar som har fått æren av å navngi han :)


Snart er det helg, og det betyr at vi er kommet til ADVENT! Hva byr du meg? Tida går så innmari fort! Advent betyr jul, og jul betyr pynt. Jeg har begynt litt, ikke fordi jeg egentlig mener man bør pynte så tidlig, men fordi kreativiteten min ikke kunne tøyles.




Vær så snill å se bort fra at putene er...vel, krøllete... Poenget er båndet rundt. Hehe. Jeg skal jo spare penger, så nye putetrekk var uaktuelt, men et bånd rundt kan vel gjøre susen det? :) Norgesglass med julebånd og kubbelys gir koselig julestemning. Og kubbelys dekorert med adventslapper i sink på et fat med kongler rundt, passer godt inn i stua vår. Snart kan adventsstjerna komme opp også :) Wiiiii!

Nå må jeg visst legge fra med PC'en og tilbringe litt tid med kjæresten. "Æ visst ikke at du skull skriv en hel bok i kveld..." kom det litt surt fra han siden av meg, så da får jeg vel stille opp og være kjæreste :)

God torsdag og god helg!


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar