onsdag 9. november 2011

Et førjulseventyr

Gjeeesp! Nå er jeg passe sliten og trøtt. Har nå endelig satt meg ned i sofaen med bena på bordet. Dagen har gått slag i slag, så nå syntes jeg det var på tide å koble av litt. Roe ned til det blir leggetid. Merkelig hvor fort en dag går. I dag har jeg jobba, ordna middag, jobba litt hjemmefra, gått en lang tur med Beira og rydda klart til snekkeren kommer i morgen. Så var klokka plutselig 22:00. Når man var liten gikk jo timene til 18:00 og BarneTV enormt sakte. Jaja, det er vel sånn det er å bli "stor" :)



Jeg sitter med julemusikk over anlegget, en snorkende Beira på gulvet nedenfor meg og katalogen til Green Gate foran meg. Har det riktig så koselig her jeg sitter :) Skal tenne noen lys og lage meg litt kveldsmat etterpå. Den følelsen av å virkelig glede seg til jul, kryper bare mer og mer innpå meg. Jeg har så mange ting jeg skulle gjort før den tid!


Jeg har bare såvidt begynt med julegavene. Jeg har alle klare i hodet mitt, så jeg kjenner det stresser meg litt at jeg ikke bare kan fikse det. Så langt er Inga, Solveig, pappa og deler av Oda sin gave klar. Ellers er alt bare et virrvarr av gaver inne i hodet mitt.


I tillegg til gavene har jeg jo heller ikke tenkt stort på julevasken. Jeg har sagt og skrevet at jeg skal ta den, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke har noen videre plan om å faktisk gjennomføre. Jeg liker å unnskylde det med at julevask er oppskrytt, men det er nå en gang slik at huset må vaskes fra tid til annen og da kan det like greit gjøres før jul. Jeg innbiller meg alltid at det skal bli koselig på et vis - det blir rent og pent mens jeg hører på julemusikk og huset fylles av grønnsåpelukt. Så idyllisk er det nok ikke, ei vaskebøtte er ei vaskebøtte åkke som.


Det siste jeg skal uffe meg over er juleverksted og julebakst. Også en ting jeg tenker skal være koselig, men som jeg ender opp med å stresse meg igjennom. Kanskje det krever bedre planlegging? Det ser i hvert fall ut som det blir en aldri så lite juleverksted her den 26. november, for da skal Einar nemlig på julebord med jobben sin. Vet enda ikke hvor mange vi blir, men om det bare blir meg og Beira skal vi nok klare oss ;)

Tenk! Om 2,5 uke er det faktisk advent. Da kan vi lage julegrøt, drikke julebrus og spise hver vår sjokoladenisse, tradisjonen tro. Jeg kan småpynte med adventslys og adventsstjerne. Finne fram juleputene og juledukene og spille julemusikk uten skrå blikk fra herr Sveen. Jeg kan gjøre klar adventskalender til Einar og Beira og si at "På tirsdag begynner julekalenderne på tv'en!" Fantastisk! Men, først blir det hjemmekontor og teateret i morgen. En dag av gangen, er det ikke det man sier? :)



Med det sier jeg god kveld. Kos dere! :)



post signature


PS: De fine jule julebildene er lånt fra Greens Gates julekatalog. Og for alle som lurer ønsker jeg meg veldig 6 små tallerkner og 6 latte-kopper i serier Fay red ;D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar