søndag 14. februar 2010

Helga er snart over...IGJEN

Fredag:
Kari hadde sin siste dag på jobben, hun flytter til Oslo og skal begynne et nytt og bedre liv der. Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt... Vi spiste is og delte ut et par gaver og ønska henne lykke til på ferden. Blir litt rart å være på jobb nå gitt, vi får se hvodan det blir. Etter jobb dro jeg på Solsiden og shoppe litt - to bukser, to hettegensere og en skjorte ble med hjem til Einar, mens en genser, en topp og hårfarge ble med hjem til meg. Det ble en tidlig kveld på oss, Einar er sjuk og jeg var helt skutt etter nok en uke på jobb. Kvart over 12 var vi i sengs, og jeg sovna vel før hodet traff puta.

Lørdag:
Jeg var på Brilleland for å ta en synsundersøkelse. Jeg har briller fra før, men de siste månedene har synet blitt verre og verre, spesielt på jobb merkes det godt, og jeg har vært mye plaga med hodepine. Det ble til slutt så ille at bare etter et par timer på jobb så var synet uklart og jeg slet med å konsentrere meg. Derfor tok jeg da turen til Brilleland og den snille brilledamen ga meg mange ulike tester. "Du har alt for lav styrke i glassene dine" sa hun "du må opp med mindt en styrke!" Brillene jeg har nå funkert visst fint på avstand, så de er greie å bruke når jeg ser TV, er på kino eller skal kjøre langt. Men, de er altså helt ubrukelig foran PC og når jeg skal lese bøker. Derfor må brilleslangeMina få nye briller! Jeg har allerede plukket meg ut et par og de kommer neste uke :)


Omtrent sånn ser de ut, bare i litt andre fargetoner :)


På kvelden fikk vi besøk av søstra til Einar, Elisabeth, samboer Frode og lille Tilde :) Med så fint besøk måtte det jo lages skikkelig middag, og jammen må jeg si at det ble godt. Jeg lagde baconsurret kyllingfilet med potetbåter og brokkoli. 

 
Bildet er lånt fra denne sida her og er ikke helt slik som jeg lagde den, men det er derfra jeg fikk ideen.

Til fire personer trenger du:
4 kyllingfileter
Frisk basilicum
8 skiver bacon
ca. 15 mandelpoteter (avhengig av størrelse, se det an litt)
1 brokkoli
Hvitløk
Kremet kyllingsaus
Rapsolje

  1. Sett ovnen på 225 grader.
  2. Kutt potetene i båter, jo tynnere skiver jo kortere steketid
  3. Legg potetbåtene i en ildfast form og hell over litt olje, havsalt og pepper - putt i ovnen og sett timeren på 40 min
  4. Legg noen blader basilicum på toppen av kyllingfiletene og hold den der ved å rulle baconskiver rundt filetene.
  5. Varm opp ei panne med olje og ha oppi ett fedd hvitløk som er delt i to. La det frese litt men ikke svi.
  6. Legg oppi kyllingfiletene som er surret i bacon og la filetene frese noen minutter på hver side
  7. Dytt potetene litt til side og legg kyllingen oppi den ildfaste formen sammen med potetene når det gjenstår 25 min av steketiden.
  8. Lag sausen - jeg heller 1 dl vann i pannen hvor kyllingfiletene er stekt, og bruker dette i sausen. Du må da selvfølgelig kutte ned mengden vann i sausen med 1 dl
  9. Når potetene og kyllingen er ferdig - ta ut av ovnen
  10. Server med kremet kyllingsaus og brokkoli
Bon apetite!

Til dessert hadde vi smoothies, hvilket var akkurat passe friskt etter et så stort måltid. Vi var like trøtte etter den dagen her, så vi la oss tidlig da og. Jeg begynner å bli litt smådårlig sjøl, og den beste medisin mot sykdom er jo søvn. Så, jeg velger å sove mye :P

Søndag:
I dag er det jo morsdag og Valtines Day - all in one! Mamma må ringes og kjærlighet må pleies. Jeg og Einar er ikke helt store på den Valentines greia, men noe må man jo gjøre. Siden dagen i dag går med til jobbing (for Einar sin del) og middag hos foreldrene hans ga vi hverandre gavene i går. Einar fikk klærne, Pondusboka om forhold og en søt kjøleskapmagnet av meg. Jeg fikk en nydelig bamse av han i organisk bomull, den forestiller en flodhest fordi Einar syns det minna om han :P Haha. Vi har blitt enig om at bamsen skal hete Mim, og siden han er pakka så fint inn i en eske skal vi ta vare på han til vi blir litt eldre også skal den første bebisen vår få den! Hihi. Søtt! Etterpå skal jeg ringe min mor og etter det skal jeg farge håret mitt. Store planer for den store dagen altså :P

Husk å benytte denne dagen til å fortelle alle du er glad i at du er glad i dem. Både mammaer og andre trenger nok å høre det. Og Valentines Day trenger ikke handle om dyre gaver og fænsi middager, bare tilbring tid sammen, gjør noe koselig og la dagen være deres! Håper alle får en fin søndag, uansett om man velger å slå på stortromma eller la dette være en vanlig søndag.

Tudelu! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar