søndag 25. august 2013

August ❤

August har vært en ytterst innholdsrik måned. Vi har klart å stappe mer innhold inn i denne måneden enn vi har i flere av månedene i forkant.

Det startet med operasjon den 5. august. Etter flere år med plager er jeg nå frisk som en fisk i nesa! Jeg puster og koser meg, jeg har ikke hodepine annenhver dag, jeg kan drikke øl uten å dø dagen etter (for det var faktisk bare èn som skulle til for at slimhinnene i bihulen reagerte og hodepinen var et faktum). Men, viktigst av alt, jeg kan nå sove på høyre side hvis jeg vil, uten å bli helt tett og våkne av at jeg hiver etter pusten! I ❤ åpne bihuler!

Den 17. august fylte jeg 28 år. Det feiret jeg med å ta med Emma til Toten. Fly fra Værnes til Gardermoen var jeg rimelig spent på, men det gikk over all forventning. Jeg syns Emma var superflink og vi irriterte bare de andre passasjerene når Emma hadde mye på hjertet som måtte uttrykkes så høylydt som overhodet mulig. Det krevde et lite arsenal med leker, men det må da finnes grenser for hvor lenge man kan sitte i ro å kjede seg når man tross alt er halvt mark!

Vi hadde fint vær nesten hele Toten-oppholdet. Vi har kost oss masse og besøkt alle vi klarte å kapre.

Vi har vært sammen med tante Inga, besteforeldre og oldeforeldre





Vi har spist epler fra hagen til bestemor




Vi har hatt mange dupper ulike plasser i hagen, ettersom hvor sola sto og hvor det var svalest. Dette gjorde bare at mamma fikk enda mere lyst på hus!




I tillegg har Emma begynt å bade alene i badekar (mens mamma sitter med hjertet i halsen ved siden av). Emma har jaktet katter mens hun sier "pu" (pus). Vi har ropt iherdig på "bappa" når mamma er umulig og når savnet ble for stort. Vi har lekt med "vov vov" - Leo (hunden til tante Inga) og Dina (hunden til bestefar). Vi har gått tur til nabogården og sett på sauene. Vi har opplevd enormt gjensynsglede da "bappa" endelig kom nedover til Toten han og. Og Emma har fått to tenner hvilket førte til fint lite nattesøvn for både store og små.

Jeg ser at jeg er alt for dårlig på å huske og ta bilder. Hverken oldemor og oldefar Kapp eller bestefar er dokumentert. Det er noe jeg må bli flinkere på! Det er jo så koselig å ha til senere. 

Vi dro hjem fra Toten på fredag og på lørdag var det duket for Kaizers Orchestra i Borggården her i Trondheim. Farmor Grete satt barnevakt mens mor og far dro på byen. Vi gikk langs Nidelva ned til konserten, hvilket får meg til å tenke at jeg egentlig aldri vil flytte fra Fossegrenda. 



Vi ankom konserten en liten time før de startet, kjøpte oss to øl, så på konserten (som var veldig, veldig bra), tok to øl til, så dro vi hjem. 23:50 var vi inne døra her hjemma. Haha. Vi er visst ingen nattugler lenger, vi gleda oss til  komme hjem til sofaen og senga. Gudene vet at Emma gir blanke i hvor vi var eller når vi la oss kvelden før, så hun startet dagen 06:15 i dag. Da var jeg rimelig glad for at det bare ble to øl og tidlig i sengs.




Resten av august består av normale tilstander. Det blir 8/9 måneders kontroll og visning på onsdag, men ellers er det A4 livet som gjelder. Vi skriver faktisk september neste helg, og da skal man ikke se bort ifra at unge frøken Dalhøy Sveen (jeiks!) så smått begynner å gå i julemodus. Det er mørkere om kveldene og riktig så kaldt om natta, så det faktisk lov å komme litt i juleforberedelsesstemning (som nok ikke egentlig er et ord). 

Forresten, må bare legge til hva jeg fikk av Einar i bursdagsgave: to billetter til Michael McIntyre her i Trondheim i oktober! Æ GLÆR MÆ! For en artig fyr! Vi har sett han på tv flere ganger og jeg ler så jeg griner av den mannen. Stort pluss i ektemann-boka for en så kul og flott gave!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar