søndag 15. januar 2012

Avgjørelser

Ah, endelig på plass i sofaen. I helga har vi vært suereffektive og revet alt som rives skal på loftstua. I kveld planlegger vi det elektriske, lysbrytere skal flyttes, noen nye skal komme opp, samt min yndlingseletroduppedings; lyssensor i skyvedørsgarderoben :D I like it! Automatisk lys tvert du bare skyver litt på døra. Det blir nok knall!

På lørdag var vi på Byggmakker og bestilte alt av materiell vi trenger. Vi er nå blitt enig om gulv, tapet og panel på soverommet. Vi dropper drivvedbeisen til fordel for ferdig beiset panel nemlig.

Panelet er fra Moelven og heter Tindre Bronse. Det er faktisk bronse i den, så den reflekterer ganske mye lys. Tror det kommer til å gjøre seg mot den hvite skyvedørsgarderoben.

Det blir laminatgulv fra Alloc med livstidsgaranti. Dette er en 2-stavs hvitoljet eik. Den blir langt lysere enn den gule, stygge parketten vi har nede.


Einar var bekymra for at loftstua blir for feminin, han tror fortsatt at dette skal være et gutterom. No way! Her i huset må vi dele på det vi har, men det betyr jo også at vi må bli enig om hva som skal opp på veggene. Denne tapeten var vi enig om at var akkurat passe feminin nok for meg, og akkurat passe mandig nok for Einar :) Hihi. Den blir jo ganske grov på et vis, samtidig som jeg får gråfargen jeg ønsker meg. Godt vi for det meste har lik smak og sjelden må ta de helt store diskusjonene på sånne ting.

Alt materialet fra Byggmakker kommer på tirsdag, så da begynner vi og skru gips på veggene. Gleder meg så innmari til å vise dere før og etter bilder. Det kommer til å bli helt annerledes, tror loftstua kommer til å virke mye større. Jeg er til og med gira på det elektriske for Einar har vist meg så mange kule løsninger på ting, så det blir ikke standard hvite lysbrytere overalt nei ;)

Nå er det på tide og komme seg ut av sofaen igjen. Plenty "normalt" husarbeid og ta seg til også. I morgen er det dessverre mandag igjen, men jeg har en slags kortuke for på fredag stikker jeg på jobbtur til Danmark - kick off i Kolding med eget hotellrom, god middag og fri bar, det må man jo bare synes er ok :)

Da sier jeg god søndag og ha en fin uke! :)



post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar