fredag 18. juni 2010

Dyrleger og bryllup

Beirut har vært hos dyrlegen. Der sa de at hun har en mage-tarm infeksjon og at det er derfor hu er så slapp og rar. Hu sikla ned hele undersøkelsesbordet ditt dyrlegen - han klemte på magen hennes for å se om det var noe skummelt der, og da ble hu kjempekvalm. Stakkar liten. De tok tempen på henne også, termometer rett opp i rompa. Da var hu ikke så veldig høy i hatten. Men, hu var så flink. Sto i ro og bare lot dyrlegen kjenne på henne og sjekke at alt var i orden. Hun fikk først en sprøyte i nakkeskinnet for å stoppe kvalmen, så fikk hun sånn suppelignende antibiotika sprøyta inn i munnen (den rista hu ut igjen over hele kontoret til dyrlegemannen :P), også fikk vi med oss 5 tabletter antibiotika som hun skal ta i 5 dager - en halv tablett hver morgen og kveld. Hu er så flink og ta medisinen sin! Jeg må riktignok legge den bakerst på tunga hennes, men hu svelger den, og er like blid etterpå :) Superflinkis! Vi har også fått med et spesialfôr som hu må gå på til hu er frisk igjen. Da kan vi begynne å blande ut med det vanlige fôret hennes.Spesialfôret skal hun få fra i kveld av, og hun har ikke spist siden tirsdag :O Er ei sulten jente vi har nå for å si det sånn.

I helga braker det løs med bryllup. Gleder meg til å pynte meg litt :) Kjolen og skoene er klar, og i kveld skal håret farges. Jeg har faktisk bestilt time på Solsiden Spa og, må bruke gavekortet jeg fikk av Einar sin supersnille mamma. Aldri prøvd fotbehandling før så jeg er litt spent, har en liten motforestilling mot føtter så vi får se hvordan det går... Tær er rett og slett ekkelt! De vokser liksom bare ut, noen klumper nederst på foten. Akkurat som underutvikla fingre. Og tær er sjeldent pene kan man si. Jeg har til gode å se et par pene føtter med trivelige tær. Barn er selvfølgelig et untak, men jeg vet jo godt at de blir store en dag de og, og da mister de bittesmå tærne litt sjarmen. Men, jeg gleder meg til å prøve det. Arti å bli skjemt bort litt :)

Men, nå er det opp og hopp - jobben venter. Ha en trivelig fredag!

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar