torsdag 19. juli 2012

Shop 'til you drop!

I hvert fall hvis du shopper ting du trenger og sparer penger på det!

Det lille nurket våres skal få det beste, men det beste betyr ikke alltid det dyreste og ikke nødvendigvis splitter nytt. Vi har gjort flere gode kupp på finn.no, blant annet barnevogn og bilstol. Så lenge ting er i fin stand, uten flekker og ikke er defekt ser jeg ikke noe problem med å spare noen kroner på kjøpene..

Dunposen hadde jeg egentlig bestemt at skulle være en Lammy pose. Lammy posene har saueskinn inni som man kan ta ut. Kjempepraktisk, men de er også dyrest. Veldig få ligger ute på finn, og de som er der er som oftes sorte. Derfor tenkte jeg at vi heller kunne kjøpe en Odenwalder, som også er best i test, og heller kjøpe et saueskinn utenom. Siden vogna er brun ville jeg gjerne også ha en farge på posen, så jeg har avventet til vi fikk vite kjønnet. Flaks for meg kom det ut en dunpose fra Odenwalder 15 minutter fra der vi bor. Flekkfri, lite brukt og i fin stand. Ny koster Odenwalder posene 2000 kr, vi kjøpte denne til 900!

 
Bildet er lånt fra finn-annonsen.


Bæresele hadde jeg bestemt meg for at, om vi skulle ha, skulle den være fra Ergo. Jeg har lest mye om bæreseler og at når babyen blir "hengende" med bena rett ned faller all vekten på hoftene. I min verden høres ikke dette særlig bra ut, de er jo i vekst og for stor belastning høres ikke heldig ut. Jeg hadde derfor slått fra meg bæresele og tenkte at vi fikk greie oss uten. Men, Ergo er formet på den måten at barnet enten sitter i froskesitt eller med føttene ut på hver side av hoftene til den som bærer. På denne måten ungår man belastning på hoftene i samme grad, og dessuten liker vel spedbarn flest og krølle bena under seg som når de lå i magen. Selen kan brukes til barnet er ca 15 kg og du velger selv om du vil ha den på magen eller ryggen. Den  vi har kjøpt er en sportsutgave som har noe lenger remmer over skuldre og rundt hoftene, dessuten er den tøff og svart (hihi) for Einar skal selvfølgelig bære på gullet han også :) Hun som solgte den hadde brukt den maks 10 ganger. Ny koster denne 1000 kr, vi betalte 500!


Bildet lånt fra lekmer.no


Til slutt kjøpte vi en flaskevarmer fra Avent. Kanskje en luksus og unødvendighet mener mange, men når man har to etasjer, og eventuelt må ned på kjøkkenet i førsteetasje for å varme flasker midt på natt, høres en slik varmer meget forlokkende ut! Du setter flaska oppi, vrir på hjulet til antall minutter du ønsker, og vips! så er flaska god og varm. Jeg håper at jeg kan amme, så jeg slipper flaskestyr om natta, men man vet jo aldri. Dessuten skal hun lære å ta flaske etter hvert uansett, slik at pappa kan gi henne mat når mamma for eksempel er på trening eller (mer sannsynlig) shopping ;) Ny koster disse 650 kr, vi fikk vår til 100! Hun skulle egentlig ha 250 for den, men vi fikk dunpose, bæresele og varmeren for 1500. Herlig!

Bildet er lånt fra lekmer.no


Det var dagens innkjøp og jeg er så fornøyd med "kuppene" våre. Alt babyutstyret man trenger og alt man ønsker seg, koster jo så masse. Sengeklær, laken og den type ting vil jeg ha nytt, men da kan jeg også kjøpe nytt med god samvittighet siden vi har spart så mye på andre ting. Og nå mangler vi sannelig ikke mye av de store tingene altså :)

Nå skal jeg gå å lage en GT til min kjære som sitter i badekaret og nyter livet. Jeg badet i sted, og føler meg riktig så avslappet her jeg sitter. Vi har det ganske fint vi altså :)



post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar