fredag 27. juli 2012

Husmoremne?

Jeg har aldri vært særlig flink til håndarbeid som strikking, sying, osv. Jeg er av den typen som kjøper sånne limbånd, klipper gardinene to cm lenger enn jeg vil ha dem og fikser resten med limbåndene og strykejern. Jeg må også legge til at det er knappe to måeneder siden jeg fikk mitt første strykejern, hvilket ble sponset av min svigermor... Jeg tror kanskje hun var lei av at jeg hver jul og 17. mai kommer draende med kjoler, skjorter, slips and so on and so forth. Men, altså, jeg er ikke så halvdårlig til å hekle! Av alle ting, er dette noe jeg ser ut til å mestre. Tålmodighet er nøkkelordet for alt håndarbeid, og det har jeg jo absolutt ingenting av, derfor tenkte jeg at disse baby booties'ene var passe størrelse for mitt utålmodige sinn.




Dette er det første paret jeg noen gang har heklet! Jeg syns de ble bra jeg. Tenkte MiniMe i magen kan ha de på når vi reiser hjem fra sykehuset :) Jeg har til og med fulgt en oppskrift, hvilket i seg selv krever tålmodighet. Jeg brukte vel kanskje tre timer på dem til sammen. Oppskriften fant jeg på denne bloggen. Tusen takk til deg som la den ut! Jeg heklet med 3'er nål og baby ull garn, da ble de litt mindre enn oppskriften tilsier - akkurat passe til små babyføtter. Utrolig gøy å se resultatet! Skal nok øve litt mer, så kan det hende baby booties blir den store julegave hit'en i år. Også må jeg bruke litt mindre knapper... Hihi.

Da er det bare å si god helg! Min plan er å sove, jeg blir nemlig bare mer og mer sliten - spent på hvordan dette skal gå ettersom magen blir større og tyngre. 


post signature

2 kommentarer:

  1. Åh, så fine de var, Mina! :D
    Den søte lillejenta skal i alle fall ikke fryse på føttene:D

    SvarSlett
  2. Takk :D Jeg syns ikke de ble så værst.
    Fryse på føttene skal hun nok ikke, blir nok akkurat passe bortskjemt :)

    SvarSlett