tirsdag 10. juli 2012

Bestefar ♥


Jeg er så heldig å ha en bestefar som er flink til å lage ting, slik som kista jeg har på loftstua vår. Han har i alle år hatt et lite verksted med diverse verktøy, og lager ulike ting av tre både på bestilling og etter eget ønske.

I helga har vi hatt besøk av pappa og Anne, og med seg hadde de en utrolig fin og nett, liten vugge som vårt lille nurk skal få lov å sove i på stua. Tanken er at vugga skal gå i arv til Oda og Inga, når de en dag får barn. Tenk at vi er så heldig å få en slik! :) Babyen vår får sove i noe som oldefaren hans på 80 år har laget.. Ikke født enda, men allerede en heldiggris! ;)


Hekleteppe har bestemor laget, og sengetøyet er det Einar som har brukt da han var liten :)

Bildet er tatt med mobilkamera, så det ble litt mørkt. Vugga må pusses litt på med fint sandpapir, også skal jeg olje den med hvitolje. Da beholder vi det lyse utseende på furua. Madrass og sengekant må kjøpes inn, men ellers en den ganske klar til å brukes :)

Neste uke får vi vite kjønnet også (da skal jeg vite det!), da blir det nok gjort litt forskjellige innkjøp. Klør i fingrene etter å komme igang nå!

Da sier jeg god mandag!



post signature

1 kommentar: