tirsdag 17. juli 2012

3D!

I dag har vi vært på ultralyd!! Endelig fikk vi vite hva vi går og venter på, hvem som sparker i hånda til pappa og holder mamma våken om kveldene. Jeg og Einar skal nemlig få en perfekt, liten jente! :D Hun er så fin, jeg har ikke ord for hvor herlig det var å se henne i dag. Ultralyden var delvis i 3D, under er et par bilder :)



Fiiiin ja :)

21 uker



♥ Termin: Termin er nå satt til 25. november

♥ På vei: 21+6 uker

♥ Igjen til termin: 18 uker og 4 dager

♥ Kjønn: Jente!

♥ Navn: Aner ikke, men skal nok finne ut av det.

♥ Aktivitet innenfra: Masse! Det er en aktiv liten jente inni der. Fyker fra side til side, sparker og slår :) Spesielt aktiv er hun når jeg slapper av, og om morgenen når jeg våkner. Herlig følelse :)

♥ Babyens leie: Nå er hun litt over alt, men på ultralyden lå hun med hodet ned. Hun er ikke større enn 26 cm og veier knappe 400 gram. Hun har enda et par måneder og boltre seg, men så blir det vel trangt om plassen.

♥ Utålmodig: Jeg gleder meg vel til å hilse på knøttet i november, men er ikke utålmodig. Jeg er glad vi nå kan begynne og planlegge å handle litt, det har vært på vent siden vi ikke har visst kjønnet.

♥ Vektøkning: 1 kg mer enn da jeg ble gravid. Kiloene kommer vel etter hvert tenker jeg!

♥ Barnerom: Ikke startet på enda, men vi vet hvordan det skal pusses opp og jeg har mange ideer til innredning. 

♥ Innkjøp til babyen: Klær, sprinkelseng fra Kili og barnevogn fra Simo, ammepute, sengetrekk, dyne til vogn og seng, balje, stellematte, bilstol, vugge (laget av bestefar), smokker og flasker. Mye som er på plass allerede :)

♥ Utstyr som mangler: Dunpose fra Lammy, uro over stellebord, madrass til senga og vugga, flere sengesett, triptrap stol med new born sete, vippestol, babygym, kluter, smekker, bleier, såper/oljer/kremer, mere klær og annet smått man "trenger".

♥ Strekkmerker: Ikke enda ;)

♥ Råmelk: Ja... Mindre komfortabel med den merker jeg, selv om jeg ikke vet hvorfor...

♥ Hoven: Nei.

♥ Kynnere: Ja, men ikke ofte heldigvis.

♥ Plager: SLITEN! Knærne og hofta begynner å merke vekta tror jeg, sliter litt der. Ellers puster jeg som en gammel mann med kols når jeg går i oppoverbakke og tempoet på turene er vesentlig lavere. Men, jeg er fortsatt i mye bedre form enn mange :)

♥ Matkikk: Ingenting. Jeg spiser ikke stort, har ikke matlyst. Håper noe snart begynner og friste, slik at jeg får litt energi igjen.

♥ Om fødselen: Jeg har plutselig innsett at jeg skal føde. Jeg som ikke tørr å gå til tannlegen engang! Jeg er ikke redd, men jeg er redd for å bli det :P Hehe. Jeg tror nok det hele går helt fint, og jeg har en super kjæreste og Norges beste sykehus i ryggen.

♥ Tungt: Litt.

♥ Aktivitet: Turer med Beiramor har holdt i massevis så langt. Har store planer om pilates etter hvert, men må først få energien til det.

♥ Søvn: Sover mye bedre nå, men drømmer fortsatt mye. 

♥ Humør: Det var disse hormonene da... Jeg griner for ingenting, spesielt hvis jeg er sliten. Når Homer Simpson får deg til å grine, da vet du at du er i ubalanse!

♥ Sykehusbagen: Den må pakkes i oktober. Det er alt jeg vet. Det får bli som det blir.

♥ Neste kontroll: Neste fredag, den 27. juli. Da er det 24 ukers kontroll (i uke 23) så er det kontroll igjen den 30. august. Får se om jeg ordner meg en time hos osteopat snart, myke opp og tøye litt på den slitne kroppen min :)

Vi vokser og trives, jeg og magen :)


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar