lørdag 7. juli 2012

Loftstua vår :)

Da var det vel på tide å vise dere hva vi har holdt på med de siste sju(!) månedene :) Det har gått med mye tid på å vente på både maler og snekker, men endelig er vi sånn ca i mål. Jeg vil si 97% i mål, da det gjenstår litt "småplukk". Erfaringen tilsier at "småplukk" gjerne er det som fikses på rett før man skal selge, så vi har det på ingen måte travelt ;)

Før





Jeg føler liksom alle bildene snakker for seg jeg...

Dette er da loftstua etter vi begynte og gjøre klart for oppussing. Sofaen som står under vinduet sto til vanlig under hyllene til venstre. Ved siden av vitrineskapet hadde vi en sjenk fra Ikea med TV på toppen. Det var trangt, lite lekkert og vi brukte loftstua så og si aldri. En annen ting; hvilke barnefamilie syns det er lurt å legge heltre furugulv? Gulvene var stygge allerede da vi flyttet inn, men de ble liksom ikke penere med tiden. Siden Beira går truseløs under løpetida, er ubehandla heltregulv ikke ideelt. Derfor måtte noe gjøres!


Etter


Forandret sa du? Det eneste jeg kunne tenkt meg å forandre på er sofaen, den er liksom så rød. Men, Einar har satt seg på bakbeina der gitt - noe med at jeg masa meg til den sofaen, og han måtte bære, bla bla bla ;)

Tapet fra Borge. Love it! 

 Når du har en kjæreste som er elektriker er det ikke bare-bare og overbevise om at en kabeltrommel blir et bra bord... Men, er det ikke tøft? :) Jeg er så glad i bordet mitt! Beiset x 2 i fargen Sjøsand.

Vitrineskap opprinnelig fra Ikea. Kjøpt brukt på finn.no for 300 kr. Nye knotter fra Kremmerhuset. Fiiint! Kista fikk jeg til konfirmasjonen min - bestefar har laget den så den er jeg veldig, veldig glad i. 

Bartebilde må man ha! 

Dette er da Einar sine "manneskap". Etter at han mente at loftstua skulle være gutterom (eh, nei?) så måtte vi inngå noen kompromisser slik at Einar var representert. Enter BMW- og whisky samling. Syns det er råstilig jeg!

Som dere kanskje klarer å skimte bak TV'en, har vi byttet ut det lekre fururekkverket med vegger. Oppå veggene har vi kappet til hobbyplank i furu, og beiset disse i fargen Sjøsand. Vi har nemlig beiset alle trinnene i trappa i samme farge, og ville ta igjen denne oppe på loftstua.  

TV-benken min av europalle! Kanskje det jeg liker aller mest på loftstua :) Hentet av Einar, beiset i Sjøsand av Mina. Hjul fra Clas Ohlson. Den er så tøff! :D

Ny lampe måtte til. Meget skeptisk da jeg røska med meg denne fra Skeidar - svett, svimmel og uvel (det var den dagen jeg skjønte jeg var gravid) tok jeg en rask avgjørelse og tenkte at 300 kr er billig! For seg selv syns jeg ikke den er noe vakker, men den gir et veldig fint lys og passet veldig godt på loftstua. 


Alt i alt er vi kjempefornøyd. Det ble akkurat som vi tenkte oss, kanskje enda bedre. Jeg og Einar har helt lik smak, så vi har ikke vært uenig et sekund om hvordan det skulle se ut. Jeg hadde en liten tale for å overbevise at kabeltrommel og europalle var tommel opp ("Du veit vi kasse herre på jobb ja?"), men nå er han helt enig i at dette ble knall! Fine, fine loftstua vår :)

Nå skal jeg få dagens klesvask inn i skapet, skifte på senga og hente Einar som er hos Morten og drikker pils. Så er det leggetid for slitne jenter. Batteriene må lades til pappabesøk og AiSuma i morgen kveld. Har dessuten en mini i magen som virkelig har våkna til liv, spesielt når mamma er trøtt og skal sove. Blæra mi har han også funnet, så noen særlig god søvn får jeg ikke. Men, herlighet hvor deilig det føles at vår lille krabat er der inne og gir oftere og oftere livstegn :) Vi er noen heldiggriser!

Ha en strålende lørdagskveld/natt!


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar