mandag 12. september 2011

På en rull

Det skjer ting i heimen!

Vi har nå bodd i leiligheta vår i nesten 1 år. Og etter oppussingsrunden vi hadde i oktober/november i fjor, var vi helt tømt for inspirasjon og vilje til å gjøre stort mer. Nå i det siste har imidlertid fargegleden og inspo'n kommet tilbake for min del, og jeg har vært riktig så flittig i helgen.

 Denne "kassen" er over ene kjøkkenskapet hvor vifta er montert. Den var opprinnelig bygd i samme materialet som skapdørene, og var ikke særlig fin. Jeg fikk endelig somla meg til å male den i samme farge som veggen, og samtidig hengt opp et hjerte slik at det ikke ble så nakent der.

Her bør jeg vel ikke skryte så alt for mye, jobben var fort gjort og rimelig enkelt, men dog. Dørkarmen var trehvit opprinnelig, og den kom vel opp i mars. Tok litt tid dette også altså, men nå er det på plass!

Gjesterommet i leiligheta har vært et kapitel for seg selv. Jeg har hata det rommet, men ikke funnet noe som helst vilje til å gjøre noe med det. På søndag fikk jeg plutselig en idè om å male det grått. Jeg hadde en prøvboks med grå maling og prøvde den på en del av veggen. Perfekt! Så i dag har jeg kjøpt inn 10 liter av samme malinga, og har dermed lagt planer for hele helga ;)

Kroken min har fått nytt pledd og puter. Her skal jeg kose meg i kveld med en kopp te mens jeg følger med på valget. Har du husket å stemme?


Alt i alt er det ikke store forandringene som har skjedd, men jeg har i hvert fall kommet litt i drivet igjen. Gleder meg faktisk til å male gjesterommet. Dør- og vinduskarmer skal sparkles og males eggehvite, det gleder jeg meg mindre til, men men...

Nå skal jeg gjøre unna litt husarbeid før sofakroken venter. God kveld!


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar