fredag 20. september 2013

Klar. Som i sliten.

Emma er en rakett. Hun fyker avgårde, krabbende riktig nok, men hun har et bra driv med gåvogna og nå. Emma krabber først, jeg springer etter. Det klatres på absolutt alt, og i uoppmerksomme øyeblikk så ramles det. Det klatres på møbler, på gåvogna, på støvsugeren, på tripp trapp'en, på hundeskålene, i trappa og på Beira. Kan det klatres på så skal det klatres på.


Ellers har Emma vært i litt laber form de siste dagene. I går kveld kasta hu opp stakkar :( Hele senga og Emma ble truffet av ulumskhetene. Heldigvis hadde vi reisesenga som vi rigget opp på rommet hennes. Det ble en litt trasig natt, med mor sovende på sofaen og Emma våken hver time. Men, ser ut til at magen er bedre i dag hvert fall. Hun har derimot blitt veldig snørrete, så det er vanskelig å finne søvnen. Men, med dyna godt pakka under seg på armen til mamma, mens det bysses og strykes, så klarer man da å finne Jon Blund til slutt.

Sprinkelbeskytteren Emma har i sengen sin har tante Elisabeth sydd. Den er litt provisorisk da det hvite stoffet viste seg å være litt for gjennomsiktig og den rosa skumgummien skinner igjen. -Tante Elisabeth har derfor surret hvitt stoff rundt skumgummien for så å tre trekket over. Da en sliten mamma i dag skulle forsøke å få dette på igjen (etter at det fikk besøke vaskemaskina og Tore Trommel), ble det for mye. Jeg surret og surret og stoffet surret tilbake. Da kroppen nådde (det som kjentes ut som) 100 grader, sa det stopp! Jeg tok vår kjære bil og satte kursen mot Barnas Hus. 25 minutter senere var jeg tilbake med ny sengekant fra BabyDan, halv pris og greier. Det får være måte på hvor mye man skal prakkes, èn time før supertrøtte Poms skal legge seg og mamma skal hvile føttene på bordet.


Det var en nysgjerrig Emma som la seg for kvelden og møysommelig inspiserte nesten alle hestene på springelbeskyttelsen :)

Nå er da føttene plassert på bordet. Jeg har en boks med Cola siden av meg og en skål med potetgull på andre siden. Noe sier meg at jeg har nok en lang natt i vente, så det er bare å slappe av når man kan - for tette neser skal man ikke tulle med!

Ha en feiende flott fredag!

1 kommentar: