tirsdag 30. oktober 2012

Tirsdag

For en fin dag vi har hatt i dag! -3 grader og knallsol. Akkurat nå er sola på vei ned og jeg tar en liten pause i støvsuging og støvtørking. Einar har faktisk vært på jobb i dag, til tross for at han fortsatt er 100% sykemeldt. Sånn er det når man er important :)

I dag har barnevogna og bilstolen fått seg en vask. De siste hånddukene er vasket og nyfødtsetet kommet på plass på trip trap'en. Vi er så klar for at hun skal komme! Hadde store planer om å finne frem "den store kassen med julpynt" i dag, bare sånn for å gå over hva som er der og hva som eventuelt må vaskes, men takket være det udyret her....

Dette er etter en fem minutters runde med hundebørsten...

...måtte julepynt vike for støvsuging. Vinterpels må man ha og da må sommerpelsen vike. Men, hvor mye pels er det mulig å miste!? Stua ser ut som en slagmark hver eneste dag! Å støvsuge tar virkelig knekken på bekkenet mitt, men når 50% av Beira ligger igjen på gulvet daglig, så må bekken være bekken og støvsugeren gå først. Tenk hvis fødselen starter og jeg må ta med babyen hjem til det pelshelvette her! Huff og tytti!

I dag har altså målet vært og komme ajour med husarbeid. Har et så vanvittig til nedpress at jeg kan ikke skjønne noe annet enn at jenta vår plutselig er her. Jeg håper ikke det blir overtid, altså fem uker til med alt det presset og murringene. Da blir jeg enda mer grinete enn jeg er nå, og da tror jeg Einar rømmer huset... Dessuten har vi kjøpt oss tørketrommel, den leveres på fredag. Da skal jeg kun fokusere på klesvask i helga - både vognposen til babyen, dynene og putene våre og en haug med sengeklær skal få gjennomgå. Forresten, det lønner seg å møte en selger som ikke fikk toppkarakter i matte. Vi får nå en trøketrommel som egentlig kostet 5000 kr, til 3400 kr inkludert hjemlevering. Lang historie kort; den skulle kostet oss 4400 kr, men lenge leve pluss og minus og en Einar som innser feilen som har skjedd først etter at han har dratt fra butikken. Vi går ikke tilbake og ber om å betale mer så - hepp! - bra trommel for billig penge! Flaks! :D

Må bare vise et bilde fra banen i dag, vi har selvfølgelig vært ute i finværet og kosa oss. Det er helt fantastisk å se rottweileren min bli til en kenguru som farer rundt på banen i ren lykkerus!

Lille snømannen min :)

Da er det støvsuging og støvtørking som gjelder - så inntar jeg sofaen og venter på at mannen skal komme hjem. :)



post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar