tirsdag 16. oktober 2012

Innkjøpsgleder og lykke

Da er det tirsdag, og fra i dag av regnes jeg å være høygravid. Det vil si, jeg regnes som høygravid i forhold til terminen satt av sykehuset. Men, skal vi følge datoen tre forskjellige jordmødre og en lege ved sykehuset mener egentlig er rett, så var jeg høygravid allerede på søndag. Samma det - jeg er stor og tung, og det nærmer seg fødsel :P Høygravid betyr i prinsippet at det er 40 dager til termin, og det er på sett og vis skremmende lite. Samtidig sliter jeg så med bekkenet og ryggen nå, at 40 dager (med en baby som blir tyngre og tyngre) føles ut som en evighet... Det skal blir veldig godt å bli ferdig, og sitte der med det ferdige resultatet - verdens fineste baby! Tjoho!

Jeg må fortelle om de helt supre naboene vi har! De som eier rottman valpen som Beira pleier å leke med, gleder seg stort til jenta vår kommer til verden. Da de hørte jeg var på utkikk etter en vogn som kan stå på verandaen, tilbød de seg å låne meg en Simovogn de har stående. Jeg forsto det som at denne sto i Trondheim og var null stress å få tak i, og takket selvfølgelig ja. Men, denne kommer altså med Hurtigruta(!) på lørdag. Enormt snilt gjort! I tillegg kom de i går med en Odenwälder dunpose som vi kunne få og ha i vogna. Det er jo helt genialt, da slipper jeg flytte denne imellom hele tiden! Når babyen blir større og tyngre, er det mye mulig det er enklere og bare plukke med seg henne opp etter trilletur og så legge henne i vogna på verandaen. Hvis da hele tiden en av posene ligger inne og er god og varm, så blir det ikke like mye stress. Superdupert! I tillegg har Stine, mamman i huset, strikket verdens kuleste ullbukse til babyen:



Hvor kul er ikke den rompa der? :D

Einar har stukket av med speilrefleksen igjen - han vasker og polerer veteranbilen før den settes bort for vinterlagring - så bildene er tatt med mobil. Dattera til Stine, Thelma på 4 år, har en likedan bukse i litt andre farger. Jeg syns de er så kule! Tenk dere bleierompa til babyen med det monsteransiktet bakpå! :D Haha. I like it! Syns det er så arti at denne er laget, kun til jenta vår, ene og alene fordi de gleder seg til hun kommer. Hun har et rimelig fint utgangspunkt, med så mange gode folk som bryr seg om henne! :)

Jeg har også bestilt en overall til henne - en av disse gratis babypakkene inneholder et tilbud med 50% på et valgfritt babyplagg fra Lindex. Jeg har saumfart sidene flere ganger uten egentlig å finne noe jeg liker, men denne falt jeg helt pladask for:

Denne finner du her


Hvor søt blir hun ikke i denne? Hihi. Jeg er svak for prikker, Einar mobber meg for det. Ser for meg en enkel, hvit body og fluffy tøfler til. Det blir så bra! I går var vi dessuten avgårde og ordnet pyjamasjer til henne i størrelse 50. Vi hadde ingen i størrelse 50, og jeg følte det var en pappaoppgave og finne noen han likte. Vi endte opp med disse:

De to til venstre er fra KappAhl og de to til høyre er fra Nameit


Jeg liker den med ugler og den med sopp best! Det er bra Einar kommer og bryter litt med alle de søte, blekrosa plaggene jeg har kjøpt til henne :) Einar fant dessuten en body han bare måtte kjøpe:



Denne også fra KappAhl


Lang historie kort: Einar er Ekle-Einar, Christian Sesseng er Sure-Sesseng, Mari er Muskel-Mari og jeg er Monster-Mina. Det er klart at dattera til Monster-Mina må ha monsterbody! :D Jeg syns den er kjempekul! Tror det blir råstilig på henne. En liten monster-baby!

Da er dere oppdatert på innkjøpsfronten. Det blir nok ikke kjøpt noe mer nå, ikke av oss hvert fall. Det eneste som står på lista over innkjøp er Burt Bee's badeolje og bleier. Pappa har vært så snill og sagt han vil ordne babygym og bilspeil til oss :) Og mamma skal visst i babybutikk når hun kommer på besøk neste uke, så da blir det sikkert et plagg eller to med hjem. I tillegg har min kjære svigermor bedt meg velge ut et Rørospledd som babyen skal få (som alle de andre barnebarna har fått), så hun kommer så absolutt ikke til å mangle noe når hun kommer.

Fy søren så mange snille folk vi har rundt oss!! Jeg blir så overvelda og glad, jeg. Vi er heldig og jenta vår er heldig. Tenker på alle de som kanskje må gjøre alt dette alene, uten hverken barnefar eller besteforeldre og snille venner. Både jeg og Einar setter enormt stor pris på det!

Ha en helt super tirsdag!


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar