fredag 30. desember 2011

Lille nyttårsaften?

Einar spiller Call of Duty på PS3'en og argumenterte okkumpasjon av TV'en med at jeg nok burde sette meg med datamaskinen å finne ting vi trenger til oppussinga. Jeg er ikke veldig vond å be når det kommer til akkurat det, så her sitter jeg og leiter etter ting jeg har lyst på og mener blir fint.

Som jeg skrev i går skal vi ha tapet på den ene veggen på loftstua og en drivved beiset vegg på soverommet. Å velge tapet er faktisk ramme alvor det - det skal stå i stil med resten av leiligheta, ikke være for skrikende, og ikke avskrekke kjøpere den dagen vi selger. Mauseren som jeg har arvet av min kjære bestefar skal henge på tapetveggen, så det må heller ikke ta for mye oppmerksomhet fra den. Jeg har kommet fram til fire alternativ:





Jeg liker den nederste veldig godt. Ka dåkker trur? :)

Jeg tenkte også jeg kunne legge ut noen bilder av hvordan jeg ser for meg veggen på soverommet. Jeg er ikke helt sikker på hvilke type drivvedbeis jeg vil gå for. Det kan ikke blir for mørkt, samtidig som jeg ikke vil ha det for gult.



I utgangspunktet tror jeg nok den øverste vil bli finest, men kanskje det blir for sort igjen? Jeg må jo ta en avgjørelse... 

Vi begynner nok å rive allerede neste helg, klør i fingrene etter å gyve løs! Maleren vi brukte i forrige oppussingsrunde skal hjelpe oss denne gangen også. Vi skal få snekra oss et nytt gelender til trappa, så snekker-søskenbarnet til Einar får den tvilsomme æren av å være ansvarlig for det. Det blir ordentlig spennende å se hvordan det blir. Har liksom en visjon i hodet, men vanskelig å se for seg hvordan det faktisk blir. Arti å ha noe å glede seg til!

Nye møbler blir det også. Så langt tenker jeg nytt TV-bord, nye skap med glassdører og et nytt sofabord.



Jeg tror det kan bli veldig bra :) Bare å vente på neste helg og RIVING! Tjoho!

Da sier jeg god natt og går for å lade batteriene til nyttårsaften. Vi skal feire med gode venner på Fannrem, mannen i huset skal lage rådyrgryte og både Cava og Martini Asti er kjøpt inn for anledningen. Det gledes! :)

Ha en strålende oppladning til et nytt år! 


post signature

2 kommentarer:

  1. Det blir sikkert kjempefint!
    Jeg likte den øverste og nederste tapeten best, og den øverste drivveden. :-)

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg :) Einar er skeptisk til den nederste tapeten, så da må jeg overtale han til den øverste :P

    SvarSlett