lørdag 3. desember 2011

Så gjør vi så når vi vasker vårt gulv

Nå måtte jeg ta en liten pause...

Jeg er veldig glad i leiligheta vår. Jeg liker at vi har godt med plass, og at vi har to etasjer slik at vi kan skille mellom hvor vi sover og slapper av, og hvor vi kokkelerer og vasker klær, osv. MEN, jeg hater de 101 kvm når jeg må støvsuge og vaske gulv. Da kan jeg ikke fatte å begripe hva vi skal med så mye plass! Badet oppe er nå snart ferdig vaska, så skal jeg støvsuge soverommet vårt og legge på plass klær. Oppvaskmaskina ordner seg visst ikke selv (selv om Einar mener vi har en magisk nisse som ordner benken mens han er borte...) og så skal jeg bære ut søppel og papp. Hvorfor tar det aldri slutt? Hvorfor må det finnes støv? Og hvem i helsike bestemte at vi skulle ha SVART hund som røyter bare du ser på henne? Makan!

Julemusikken strømmer riktignok ut av høytalerne og gjør meg litt blidere :) Og om 2,5 time kommer Tilde på besøk, sammen med mamma'n og pappa'n sin. Vi skal spise hjemmelaget pizza nemlig. Tilde er så lita og god, alltid like koselig å ha henne på besøk :)

Jeg leste forresten en litt morsom ting i går; det er jo vanlig for brudgommen og gi bruden en morgengave. Opprinnelsen til denne tradisjonen stammer fra den tiden da det ikke var lov for kvinner å arve ektemannen. Dersom ektemannen skulle gå bort, skulle kvinnen kunne leve på morgengaven. Hehe. Jeg er glad vi lever i en enklere verden nå, likestilling har tross alt kommet veldig langt med tanke på hvordan det har vært! Jeg kan ikke tenke meg hvordan det er i land hvor for eksempel kvinner blir satt i fengsel dersom de blir voldtatt, fordi de har vanæret familien. Sprøtt? Jeg skal kanskje ikke klage over mine 101 kvm som jeg disponerer som jeg selv vil, med untak av de usmakelig store høyttalerene Einar har på loftstua... Så, tilbake til vaskebøtta!

Og god helg til dere! :)


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar