fredag 9. oktober 2009

What a week!!

Å herre min hatt, nå er jeg lei regn! All den praten min om at høsten er så fin og flott kan vi bare glemme, den fine høstsola mellom bladene med de fine fargene er jo bare tull. Regn, regn, regn, regn, regn, regn, regn, regn...osv. Man kan bli deppa av mindre. Så da må man muntre opp seg selv litt og i dag er min høstmedisin å blogge litt! :)

Vil først begynne med å gratulere Elisabeth så kjempemasse med ny jobb!! :D Hu trua ei stund med å selge leiligheta, pakke snippsekken og vende nesa nordover, men den gang ei. Siden jeg ikke er særlig religiøs av meg ser jeg bort fra å takke Gud, og sender heller noen tanker til Ragnar på NTNU som tok til vettet og ansatte den flinke jenta. You go, Ragnar!!

Så må man jo fôre på med litt jobb-news:
Hver fredager det vinlotteri på jobben, og den som vinner første flaska må arrangere vinlotteriet neste fredag igjen. I dag var det Kari sin tur til å arrangere det hele, og ba meg pent om å bli med på polet for å kjøpe inn vin. Kl halv 2 en fredag ettermiddag er jeg ikke særlig vanskelig å få med bort fra pc'en og pensjonsordninger, så jeg heiv meg med. Da vi kom til kasse for å betale vinen kommer Kari på at hun har glemt legitimasjon. Dama i kassa så surt på oss, mens Kari prøvde å finne leg'et. Ikke no problem, tenkte jeg, jeg hadde jo med meg legitimasjon så jeg dro opp lommeboka, men blir avbrutt av gretten og småfrekk stemme: "Det hjelp itj om du har leg nei..." "Jaha?" sa jeg og prøvde å forklare at vi skulle ha vinen til vinlotteriet på jobb. Da snur hu seg mot Kari og sier: "Du gir for mæ uttrykk for at hu skal kjøpe alkohol t dæ fordi du e for ung, og det går ikke." Say what!?! Kari er 24 år, ser overhodet ikke ut som hu er 17!! Vi viste hu adgangskortet til Vital og pekte på bygget siden av polet og sa at det er der vi jobber. "Det hjelpe ikke." sa suredama og ba oss gå. Flau, irritert og litt småstressa sprang vi inn igjen på Vital for å hente leg. Da vi kom tilbake for å betale gikk vi i samme kassa til den sure dama, og en lettere irritert Kari måtte jo bare slenge litt med leppa (fullt fortjent må jeg legge til): "E e jo bare NESTEN gammel nok." si hu. "HVA?!" utbryter dama og så ut som vi hadde slengt en forferdelig frekk kommentar hennes vei... Hjelpe meg! Hva er det med folk? Hun jobber jo i et serviceyrke! Hun gjorde for så vidt bare jobben sin, men det må da være mulig å være litt hyggelig og imøtekommende! Jaja, det ble både vin og trekning til slutt. Også må vi jo bare le litt til slutt :)



Du kødder ikke med disse to vettu :D Hihi.
Bildene er tatt fra paintball forrige helg, Kari og Mina vs. gutta!


I kveld er det duket for fredagsmoro igjen og jeg har en date med 3 stramme karer: Jon, Thomas og Harald. Oh yeah :D I love fridays! Jon Almaas er en helt utrolig morsom fyr, jeg får så lyst til å bare klemme han! Etterpå skal jeg ut å kjøpe litt godt, så skal jeg hjem og slenge føttene på bordet. Etterhvert kommer vel Einar hjem fra trening og, så kan han passe bikkja litt mens jeg ser X-Factor. En flott fredagskveld med andre ord!

Ha en strålende helg alle sammen! Ikke stress, nyyyt at det er 2 dager uten jobb og mas :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar