tirsdag 18. juni 2013

Oppdatere. Reparere. Kapitulere.

Dette blir et veldig random innlegg, ingen store nyheter og ingen store endringer, kun enkle hverdagsgleder og -hendelser.

Emma♥
I dag har Emma fått sin første hårklipp. Hun har jo enormt langt hår, men kun på toppen av hodet. En skikkelig hanekam. Håret rundt er kortkort som på babyer flest, og heldigvis har de bare flekke på sidene og bakhodet begynt å tettes med hår. Allikevel, håret på toppen var sikkert 6-7 cm nå, og det så bare helt merksnodig ut :) Fikk nesten håret i øynene, og når det ikke er noe udnerhår å feste spennen i, så blir det bare til at det henger og slenger med den stakkars spenna klamrende til noen få hårstrå. Så, mor fant fram saksa. Tok bare av 2 cm, men da slipper hun hvert fall å få det i øynene. Ble så søt atte :) Tann nr. 2 er nå på vei og har såvidt brutt tannkjøttet. Jeg gleder meg sååå til de to stubbene har fått vokst litt, bebiser som gliser med bare to, små tenner foran er noe av det søteste jeg ser. Tenk dere bryllupsbildene! :D Gleder meg til å ta på henne den strikka kjolen fra NoaNoa, hun kommer til å bli superduper søt!

Bryllup
Det er nå 18 dager til vi blir herr og fru! :o I dag kom menyene og vielsesprogrammene i posten. Kjempefine de også! Jentene i bryllupsinvitasjoner.no er kjempeflinke, hjelpsomme og ikke minst kjappe! Får ikke rost dem nok. Hver gang jeg har sendt de en henvendelse med ønsker, endringer eller andre spørsmål har jeg fått svar i løpet av noen timer. Når bestillingen er i orden sender de enkelt og greit en e-post med fakturainformasjon. Det hadde sikkert blitt billigere å lage selv, men det har jeg ikke tålmodighet eller nok kreativitet til. Jeg syns jeg er tøff nok som går løs på bordkart og barkart på egenhånd jeg. Så, skal du bestille invitasjoner eller andre ting til bryllupet ditt, ta en titt på utvalget deres her.

Ellers...
Med tanke på at bryllupet er like rundt hjørnet, er det ikke så mye "ellers". Emma og bryllup fyller for det meste dagene, men vi rekker å følge med finn.no etter hus. Vi har så lyst til å flytte. Jeg vil ha større kjøkken. Større bad. Plass til gærningene fra Toten. Hage!! Og Einar sikler etter garasje til babyen sin. Vi er i det hele tatt ganske klare for å flytte på oss, men har en laaang liste med kriterier, som vi begynner å innse at vi kanskje på hive ut ruta. Vi vil bo så bynært som mulig, helst ha dobbelgarasje, grei hage, tre eller fire soverom, kjellerstue, bad og seperat vaskerom... Alt dette skal helst koste 2,50 og en Bugg. Sååeh, det blir vel ikke med det første kan du si. Men, vi følger med. Vi håper vi skal ha funnet oss et hus til neste sommer, slik at EmmaPemma kan ha gress under de små tåttisene neste år :)

Til slutt kan jeg oppsummere med at Beira har det bra. Einar har det bra. Emma har det bra (tross tenner). Og jeg har det bra. Vi er bare bittelitt stressa og bittelitt klare for å bli ferdig med hele bryllupet. Gleder oss stort til selve dagen, men skal bli kjempegodt å plassere rompa i sofaen søndag den 7. juli og aldri mer (for det er nemlig planen) planlegge et bryllup igjen. Når to kontrollfreaker planlegger bryllup er det nemlig ikke mye avslapping og "pytt-pytt" ute og går...

Ha en flott tirsdag! Vi teller dager til Einar har ferie, bare tre igjen nå! :D


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar