torsdag 6. juni 2013

Etter regnet osv...

Ca klokka 13:00 i går gikk jeg frem og tilbake på gulvet med Emma i armene. Etter en natt med oppvåkning hver time var jenta mildt sagt grinete, og å sove på dagen er jo tydeligvis å sammenligne med dødsangst. Så her gikk vi da, jeg grein og Emma smilte. Jeg smilte tilbake, Emma grein. "Du vil jo ingenting. Du vil jo bare hyle. Du vil jo ikke vær glad du. Ka e det du vil mæ?" ... Emma svarte ikke på det heller. Nå har vi hatt to veldig slitsomme dager, hun har noen slike hvor alt ser ut til å være galt og ingenting hjelper. Hun skal bæres. På høyre arm. Og du må være i bevegelse. Emma vil nemlig opp og frem her i verden. Hun vil se og ta på og lære. Kjempegode egenskaper for så vidt, men en baby på 6 måneder kan nødendigvis ikke å ta seg rundt på egenhånd. Vi har derfor innført en plan: Emma må lære seg å ligge litt på lekematta alene, for å lære seg å bruke kroppen og å lære seg å leke alene. Hun har det helt bra, det er ingen grunn til å hyle, så mamma må rett og slett tåle å høre at mini er uenig. For gudene vet at hun sier ifra når hun er uenig! Så i går prøvde vi dette "trikset" vårt da. Der lå Emma, hyla som en liten grisunge (det er faktisk veldig like lyder...) før hun plutselig bråstoppet. Lekte litt med lekene sine, smile og prata litt, så setter hun øya rett i meg og hyler til igjen. Holder blikkontakt mens hun roper av full hals. Funker ikke sier du? Får vel leke litt til da. Kanskje snakke litt med Beira. Eller, vent, det var det jeg ikke ville! Hyling på nytt. Så sånn går nå dagene. Jeg sitter ved henne hele tiden så hun kan se meg, og jeg snakker til henne og viser at jeg er der. Så, ingen trenger bekymre seg for at hun ligger alene og gråter. Emma er vrang, bestemt og utholdende. Vel, synd hun er et produkt av sin mor og far og at vi alle tre kan spille det spille. Så, Emma: GAME ON!

Ellers går dagene til bryllupsplanlegging og alle mulige tanker rundt dette. Jeg har bl.a. kjøpt meg endel ny sminke og må i den forbindelse fortelle om tre produkter som har blitt mine nye favoritter.



1. Brow Envy Shaping & Defining Kit fra Too Faced er noe jeg burde kjøpt for lenge siden. Med null form på øyenbrynene og sporadiske hår her og der, er ikke mine øyenbryn noe særlig å trakte etter. Med dette kit'et blander jeg meg fram til rett farge, bruker stensilene til å få form og påfører til slutt voksen slik at hårene ligger der de skal. Herlig!

2. GloMinerals Camouflage Concealer er en veldig god cocealer som dekker godt og faktisk tørker ut kviser. Jeg har fargen Natural og den er helt perfekt til min hud. Den er myk og god i konsistensen og blir ikke liggende som et tørt lag slik mange andre concealere gjør. Inneholder ikke parabener.

3. GloMinerals Cocealer Under Eye er også veldig god og dekker godt. Jeg syns ikke det er pent når concealer som brukes under øynene er for lys, det blir fort seende kunstig ut og jeg blir da veldig grønnaktig under øynene. Jeg har denne også i fargen Natural og er veldig fornøyd. Jeg påfører først den lyse fargen under hele øyet, så dytter jeg forsiktig på med den mørke fargen med ringefingeren.og blender de to sammen. Inneholder ikke parabener.

I tillegg til disse over bruker jeg et mineralpudder fra L.A. Minerals, highlighter fra Everyday Minerals samt rouge fra GloMinerals. Ikke at dette brukes daglig, men det blir i hvert fall brukt til bryllupssminken. Jeg har nå endelig bestemt meg for hvordan håret mitt skal se ut på den store dagen også, så nå er det ut å kjøpe det som mangler der og. For å si det slik, det kommer nok til å dukke opp enda flere pakker i posten framover. Einar er bare litt oppgitt over antallet hentelapper som kommer i postkassa. Og han vet ikke om hentemeldingene som kommer på mobilen... Sukk. Jaja, man gifter seg bare èn gang :D

Ha en strålende torsdag! Snaaart helg :)


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar