søndag 31. juli 2011

Einar + Mina = Kim

Nå er det en god stund siden jeg har blogga. Hele blogglysten er litt på og av, og ofte har jeg veldig lite å meddele. Nå tikker og går det mot ferie, det er vel mye godt derfor motivasjonen er på bånn. Det er så merkelig hvordan dagene går saktere og saktere jo nærmere man kommer ferien. For min del er det to arbeidsdager igjen. Må. Klare. Å. Holde. Ut.

I går var vi på Kim Larsen konsert i  Borggården ved siden av Nidarosdomen. Hvert år arrangeres Olavsfestdagene her i Trondheim, med mange kjente artister fra hele verden. Hele 5000 mennesker hadde møtt opp for å se Kim spille, utrolig artig og til og med finvær!

Jeg og Einar hadde fått billetter gjennom Sparebank1, så vi var inne i Lavettehuset og fikk cava og tapas før konserten begynte. Herfra hadde vi god  utsikt over konsertområdet. Jeg for min del kunne godt stått der hele kvelden, men Einar mente vi måtte ut i folkehavet.






Det ble en rolig kveld, vi var vel hjemme igjen rundt midnatt. Einar har vel hatt en noe redusert form i dag, mens jeg bare er sliten :)

Siden det er få dager til ferie, har jeg bestemt meg for at denne gangen skal leiligheta være rydda og vaska før vi drar bort. Det er utrolig kjipt å komme hjem til rot og klesvask og innse at hybelkaninene har formert seg og mutert til hybelelefanter. Derfor har jeg vært husmor i dag. Jeg vasker, tørker og bretter klær som om det sto om livet. Jeg rydder og flytter på ting, og utsetter i det lengste å ta frem støvsugeren. Mens jeg går her og suller finner jeg også ut ting jeg ønsker å endre på. Ta f.eks. veggen bak spisebordet:



Den er helt tom og hvit. Jeg har lenge fundert over hva jeg kunne tenkt meg å hatt der, og har kommet frem til at jeg må ha enten et smalt vitrineskap eller en tallerkenhylle. Siden Einar har en ganske fin whiskey samling, samt mange fine glass i EB serien, kunne jeg godt tenkt meg et vitrineskap i typen Bertby fra Ikea. Disse selges selvfølgelig ikke lenger, og man må da ty til finn.no. Så, istedet for å støvsuge har jeg vært ivirg på nettet og sendt melding til to forskjellige annonser her i Trondheim som selger nettopp et slikt Bertbyskap!

Det skal selvfølgelig ikke være bjørkefarget! Jeg tenkte å feste tapet til bjørkeramma, slik at vi tar igjen tapeten vi har på motstående vegg.


Tror dere ikke det kan bli fint?

Nå skal jeg gå å henge opp klær, og kanskje inngå en avtale med støvsugeren.
Ha en flott søndagskveld! Jeg gleder meg til ferie!!


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar