tirsdag 9. november 2010

The Walking Dead

Endelig migrenefri! Herre min julekveld altså, var på sjette døgnet nå. Migrene pleier som regel å være nok i et par timer for min del, men nå har jeg altså hatt gleden av å ha migrene fra torsdag til tirsdag... Ligget hjemme og stirra i taket, og bare ventet på at det skulle gi seg. De lengste 6 dagene i mitt liv. Man orker jo ikke sitte foran hverken tv eller pc, og jeg for min del bli veldig sensitiv for lys og lyder. Men, nok om det, jeg er frisk igjen nå :)

På lørdag flytta vi faktisk inn i nyleiligheta. Mitt bidrag var, som dere kanskje skjønner, minimalt. Jeg kjørte i hvert fall et lass, så innså jeg at med null syn på venstre øyet, nedsatte reflekser og dårlig motorikk, hadde jeg ingenting i en bil å gjøre. Det bare rett til sengs igjen, mens Einar og svoger Frode ordna med resten. Det står fortsatt igjen noen ting i Klæbu, men håper å få henta de i kveld. Da gjenstår bare vaskinga, så er vi faktisk helt og holdent Fossegrendere igjen :D Kan ikke beksrive hvor deilig det er å være tilbake her! Jeg var ute med Beira i sta, og den plassen her er bare helt nydelig i mine øyne.


Utsikten vår fra framsiden

Utsikten vår fra baksiden
Som dere ser er vinteren her. Gradestokken viser 8 kalde, og jeg storkose meg ute! Det er så godt å pakke på seg godt med klær og tusle ut i kulda. Beira syns det er helt fantastisk å være ute i snøen hun også, men det er nok litt for kaldt til de små potene. Det virker som det samler seg snø mellom putene på potene hennes, og fordi hun er varm så smelter snøen og blir til små isklumper. Hun piper og hopper rundt på tre føtter :( Skal kjøpe potesokker vi tenker jeg.

 Ut å lufte oss må vi læll, og da er en fotballbane full av snø midt i blinken :D
Er ikke dekkenet hennes fint?

" Drit i bilder da, bli med å leke!"

 Som regel tar hun full sats og hiver seg ned i snøen med ansiktet først

Og da blir hun seende slik ut. Så god vettu :)

Siden mitt bidrag i nyleiligheta så langt har vært noe labert, har jeg prøvd å være flink jente i dag. Jeg våkna opp kl. 13:00 og hodet mitt var helt fri for dunking og jeg var faktisk ikke kvalm. Jeg følte jeg måtte benytte meg av den nye "friheten" min, og fikset opp litt inne. Alt av klær er nå pakket ut og brettet pent i skapet, koffertene er bært på kneloftet og soverommet er rydda og støvsuga. Det ble forresten superfint :) Når alt i leiligheta er ferdig, skal jeg ta bilder og dele her på bloggen. Selv om alt står på halv tolv her nå, trives vi kjempegodt. Det er bare noe med denne leiligheta som gjør at det er behagelig å være her. Stille og rolig, varmt og koselig. Vi har ikke på en eneste varmeovn, og enda er det godt og varmt inne. Dette lover godt for strømregninga gitt :D

Einar jobber overtid i kveld, men når han kommer hjem tar vi vel turen til Klæbu og henter resten av tingene våre. Så må vi vel skaffe potesokker til dronninga, slik at det er mulig å være ute uten alt for mye syting :P Men først; en dusj og litt mer rydding! Snakkes seinere :)


post signature

1 kommentar:

  1. Jeg hadde så mye å kommentere at jeg glemte alt, og sier derfor heller:
    Hurra hurra hurra! :D

    Gleder meg til å besøke dere! :-)

    SvarSlett