tirsdag 23. november 2010

Statusoppdatering

Tenkte å gi enda en liten oppdatering på hvordan det går her i ny leilighet.

I går var den fine kjæresten min ordentlig flink og koblet alle down lights, stikkontakter og lysbrytere i leiligheta :) Nå har vi lys og varme, og det er så innmari fint! Det mangler rammer rundt bryterne og et par stikkontakter, men det ordner SuperEinar på 1-2-3! Flinkus!

Maleren har kun igjen å legge tapet, male ene veggen i gangen og flikke litt her og der, og så er han helt ferdig og. Gleder meg til å se tapetet altså, selv om jeg tror det kan ta litt tid før den kommer opp.

Snekkeren kommer for å legge det meste av listverket i dag. Han må nok ta en eller to turer til, men vi skal klare å få opp det meste. Sofaen kommer i morgen, så det viktigste er egentlig å få på gulvlistene overalt, også får vi ta det vi rekker av vinduer. Vi er uansett i gang, og det er herlig!

Jeg for min del skura kjøkken i går. Jeg skal ikke henge ut noen jeg, men gud hjelpe meg så skittent det var. Og det var ikke bare byggstøv for å si det sånn… Men, med litt Salmiakk, varmt vann og skuresvamp fra Scotch så ble kjøkkenet skinnende reint og så godt som nytt. Jeg var ikke spesielt fan av innredninga som var der, den var temmelig gul og guffen, men nå er den faktisk kritthvit og  benkeplata fikk en real skurerunde den og, og den er jo også riktig så fin. God innsats i går altså :) Hvitevarene ble til og med satt på plass, og det ble perfekt! Så, i dag har jeg ordnet frokost i ny leilighet for første gang. Symbolsk handling folkens!

I kveld skal jeg ut på tur. Einar sa i går ”Du Mina, ka skal Oda og Hieu egentlig sov på?” Aha! Sovesofa, det har vi helt glemt. Heldigvis er finn.no et magisk sted, så jeg skal møte ei jente som heter Ayla i dag, og forhåpentligvis kjøpe sovesofaen hennes. Så, i mårrest sa Einar: ”Du Mina, vi har jo ingen ekstra dyna. Ka Oda og Hieu skal bruk egentlig?” Crap! Ingen dyner. Da blir det en tur på Jysk og Ikea da. Så får vi se hva vi klarer å oppdrive ;)

Nå skal jeg på jobb og prøve å tenke på pensjonsforsikring. Litt gira på å bli ferdig hjemme, så håper dagen går fort! Om ikke lenge kommer det nok noen bilder her, gleder meg masse til det.

Ha en fin dag!


post signature

2 kommentarer:

  1. Haha! Jeg er glad vi får noe å sove på :)
    Men dere hadde jo en sånn fin opplåstbar madrass?

    SvarSlett
  2. Ja, men det er jo ikke luft i den når man våkner? :P Hehe. Vil dere heller bruke den skal vi da alltids blåse den opp, men jeg anbefaler sovesofa (selv om den er litt hard... :P)

    SvarSlett