onsdag 20. oktober 2010

Winter Wonderland

Kong Vinter er her for fullt, det ligger rundt 20 cm med snø i hagen og jeg elsker det! Vinteren kommer tidlig i år ser det ut som, men det gjør meg ingenting. Julestemningen min ble ikke noe dempet av det vakre snølandskapet for å si det sånn ;) Jeg og Beira har nettopp vært ute og basa i snøen - kastet snøballer og laget snøengler og bare løpt rundt som tullinger. Jeg vet faktisk ikke hvem som er verst, jeg eller Beiraklomp :P Ingenting er så herlig som kalde kinn og kald nesetipp, mens resten av kroppen er god og varm i deilige klær. Koooos!

Rouge gå og legg deg - detti er naturlig ama :D


Jeg har allerede begynt å planlegge julegaver som sagt, og Beira må selvfølgelig få noe hun også. Rottweileren har underull, men de har allikevel ikke pels som en polarhund og  kan ofte fryse litt om vinteren (da tenker jeg typ 10-15 minus ja), så jeg tenkte at hun skulle få et dekken av oss i år :) Valget har falt på et rødt Hurrta Varmedekken:


 Er det ikke fint? Ønsker meg voffen inni jeg :)

Utstyr til hund koster faktisk forferdelig mye, hvert fall hvis du skal ha kvalitet. Man må selvfølgelig være litt selektiv, Beira har f.eks matskåler fra Ikea, men når det kommer til halsbånd, kobbel, dekken, kløv, osv. mener jeg at dette bør være ordentlige greier som holder lenge og er behagelig for hunden å ha på! Hurrta er kjent for å være bra, og dekkenet over er både vanntett og foret. Det er justerbare remmer rundt hals og mage. Alt dere ser av hvitt på dekkenet er refleks, hvilke er meget praktisk på svart hund. På innsiden er det myk og god fleece og en søt liten pelskrage øverst. Hihi. Kun det beste for prinsessa vår vettu ;D Dekkenet har jeg bestilt på DevineDog.

Nå skal jeg gå og bake boller. Boller med brunost blir nok kveldsmaten i dag gitt.Yummi! Einar er hos en kompis i kveld, så jeg skal kose meg alene hjemme. Snakkes, snusmumriker! ;)


post signature

2 kommentarer:

  1. Jeg må si meg fullstendig uenig i at det er noe som i det hele tatt ligner på koselig eller trivelig når det kommer hvite fnugg som legger seg på bakken! Jeg vil ha det varmt og grønt hele året!

    Heldigvis har vi ikke fått snø på Toten (ennå) men det var forferdelig kaldt i dag tidlig (minus 5-6). Jeg hater kaldt vær og snø - og kan ikke fatte hva mine foreldre tenkte på da de avlet fram denne gutten i Norge...

    Når skal noen finne opp en tidsmaskin slik at jeg kan dra tilbake i tid og ordne opp litt slik JEG vil ha det!

    Ellers er jeg enig i at kosedyret deres skal ha det beste! He he

    SvarSlett
  2. Bare vent, snøen kommer til Toten og! Både jula og vintern kommer med stormskritt nå vettu, nettopp sendt julereklame for Nille på TV'en :D

    Tidsmaskin? Hva skulle du gjort da? Ikke blitt født?

    Kosedyret får alltid det beste, men enda så sutrer og piper hu. Aldri bra nok vettu, ingen i hele verden det er så synd på ;P Maskråke!

    SvarSlett