mandag 13. april 2009

Vårrengjøring

...men ikke i huset, men for den lille kroppen min. Det har gått alt for lang tid siden jeg har trena og det merkes godt både på vekta og på kondisen. Det er derfor på tide å gjøre noe med det!

I går tok jeg og Einar syklene våre ut av bua. Vi stakk ned på Shell og fylte dekkene med luft og smurte kjedene før vi suste avgårde på tur. Formen var merkelig nok bedre enn forventa, men definitily room for improvement! Det var uansett fantastisk herlig å komme seg ut i sola og bruke kroppen litt. Jobben på Vital byr ikke akkurat på bevegelse...

Jeg har aldri vært fan av treningsenter, så jeg velger å ta styrketreninga hjemme - favoritten er pilates! Pilates kan absolutt anbefales dersom du trenger å stramme opp mage, lår og rumpe samt at det gir en enorm kroppskontroll. Også er det jo supert at det kan gjøres hjemme i stua :) Det finnes masse bra treningsvideoer på nettet som viser bevegelsene og pusteteknikker. Fant også en bra guide til noen pilatesøvelser på VG.no, http://www.vg.no/hels/artikkel.php?artid=561647.


God mandag alle sammen, nyt siste dagen med påskeferie! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar