fredag 28. februar 2014

Stue-drømmer

I kveld er Einar ute med jobben, og det gir meg masser av tid til å surfe på nettet. Siden vi flyttet inn i oktober har jeg irritert meg grønn over sofaen vår. Den er ikke supergod å sitte i og stoffet er blitt rimelig stygt med årene. Problemet ligger allikvel ikke der. Let me fill you in!

På bildet under (som har vært ute på bloggen før) ser dere at vi har sjeselong-delen på høyre side av sofaen.


Tv'en vår henger på veggen som er til høyre i dette bildet (og som ikke syns), noe som gjør at hoveddelen av sofaen vender bort fra tv'en. Vi har egetlgi nå kun èn sitteplass vendt mot tv'en, og de som da blir sittende i hoveddelen må sitte å vri hodet til venstre hele tiden. Høres sikkert helt luksusproblem ut, men i lengden er det faktisk slitsomt og merkbart. I tillegg (og nå skal jeg sladre på Einar) var det mannen i huset som i sin tid krangla seg til buet hjørne. "Praktisk" sa mannen, "Tøv" sa dama (som alltid har rett). Et buet hjørne er jo helt håpløst å sitte i! Plassen i front er for smal til beina, og du kan ikke sitte i hjørnet med beina slengt oppi sofaen fordi man da ikke har noen god støtte til ryggen. Alt i alt har sofaen irritert meg siden vi fikk den i hus, for jeg ville aldri ha hverken buet hjørne eller rund sjeselong. Derfor...

Umbria sofa fra Skeidar/Living.


Med rett hjørne og sjeselong-del på rett side, også skal den være lysegrå! Einar har vært kjiposaurus på sofa-fronten, han kjente plutselig et behov for å komme i kontakt med sin fornuftige side. Men, så var han hjemme en uke med influensa, og etter det var han helt enig i at sofaen må skiftes ut :P Den sofaen vi har nå skal uansett ned i kjellerstua når den er ferdig oppussa (forhåpentligvis i år), så med tiden må vi uansett ha ny sofa på stua. Yeah!

I tillegg har jeg en bittebitte drøm om den her:


En slags saccosekk. Sack it Retro it i fagen Petrol hadde vært perfekt sammen med sofaen på stua. Tenk lille Poms slengt oppi den der da, mens hu kikker barne-tv og spiser kinderegg (på lørdag selvfølgelig ;)).

Det hadde blitt en helt annen stue med rettvendt sofa hvert fall. Tv-kroken av stua er liksom ikke særlig stor, så smarte løsninger og riktig bruk av rommet er litt viktig. Vi får se hva det blir til, men med tanke på at bilen til Einar har fått nye skjermer som koster mer enn sofaen, og den i tillegg skal lakkeres i år. Ja, da spørs det om det ikke blir både sofa og sack it på a' mor ;)

Og med det sier jeg god kveld. Enn så lenge er det stilt oppe i andre etasje, så jeg skal sjenke meg et glass med noe godt i (les: cola) og se Friends.

Good day!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar