lørdag 1. februar 2014

Hundreogti

Ja, her suser tida avgårde. Vi har hatt masse å gjøre i det siste. For veldig, veldig mange er det jeg nå kaller "masse å gjøre" en helt vanlig hverdag, men vi har aldri hatt to hundre prosent jobber samtidig som vi skal levere og hente i barnehage og i tillegg ta vare på et hus. Tjohei hvor det går!

Torsdag for en og en halv uke siden satte vi kursen mot Toten. Tretti minutter ut i turen var Emma dritlei og jeg fikk gleden av å undeholde prinsessa hele veien til Toten. Og soving - det er for pyser. Sove kan man gjøre når man blir gammal, tenkte Poms, og dermed lot hun være å sove. Det innebærer i grunnen bare at hun ble enda surere. Å være på Toten var i grunn en blandet opplevelse. Det var veldig koselig å komme hjem til mamma, Inga, pappa og besteforeldre. Plenty med snø var det også, og den ene turen vi fikk tatt ut var helt superduper. Men, Emma var skikkelig forkjøla og det var jeg og. I tillegg tok to av de små ett-års jekslene hennes å meldte sin ankomst akkurat da vi var på Toten, og det er jo ikke godt for en liten kropp. Så, det var en helg preget av lite søvn og mye sutring. Det er vel sånn det er det :) Turen hjem gikk litt greier, og hun tok faktisk og duppa litt også.







Torsdag forrige uke var jeg veldig usikker på om Emma burde i barnehagen eller ikke siden hun var så snufsete og sliten, samtidig som hun hadde sovet dårlig natta i forveien. Valgte å sende henne i barnehagen, men da vi hentet henne torsdag ble vi enig med barnehagen om at vi burde holde henne hjemme dagen etter. Einar var også syk og hadde allerede vært hjemme èn dag så vi ble enig om at han ble hjemme med henne fredag. Fredag morgen kom og når vi vekket Emma så vi at ene øyet hennes hadde hovnet skikkelig opp og det kom værk fra det - øyekatar. Tjoho! Einar har jo nettopp fjernet stingene på øyet han opererte rett før Emma kom til, så vi var veldig usikre på hvor mye nærkontakt han burde ha med Emma da. Etter mye om og men, ble vi enig om at jeg skulle dra på jobb og Einar skulle bli hjemme. Klokka 14:00 satt jeg i bilen på vei hjem, styggdårlig og kvalm. Rakk såvidt inn døra hjemme før det... ja... gikk galt :P Huff og huff. Vi var en fin gjeng her på fredag kveld. Men, i dag er vi alle i vesentlig bedre form og har til og med vært på IKEA!


Ellers går det veldig fint med Emma i barnehagen. Hun koser seg visst veldig og vi ser mange forandringer i både språk og fysisk utvikling. Hun er blitt mye tøffere, klatrer overalt, men begynner også å utvilke en form for risikovurdering. Der hun før satte foten først og satte utfor samme hva det gjaldt, bruker hun nå kroppen annerledes og prøver å finne andre måter å komme ned på. Hun har mange ord og lyder, og ingenting gir mening for mamma-øret mitt, men det kommer vel. Hun har også skjønt at vi faktisk drar når vi sier hade og går om morgenen, så det blir litt gråt. Hun roer seg veldig fort, det vet jeg fordi jeg spionerer i vinduet til hun har sluttet å gråte. Haha. Hønemor! :D

Jeg har begynt å jobbe hos DNB Livsforsikring gjennom Adecco. Litt samme type jobb som jeg hadde der tidligere, så jeg har en viss peilig på hva jeg går til. Det var enormt gøy å være tilbake og så langt er det faktisk veldig greit å dra på jobb. Skulle ønske jeg hadde kortere dager så Emma kunne hatt kortere dager i barnehagen, men sånn er ikke livet akkurat nå. Kanskje en annen gang :) På fredag vant jeg til og med vin i fredags-quizen, så kan ikke klage på første uka tilbake.

Nå skal jeg sette kurs mot kjøkkenet. Jeg er nemlig i full gang med kakebaking - tantebarn Andreas fyller 5 år på mandag og feiring er i morgen. Tante gjorde kunststykket å love Andreas Hulken-kake på bursdagen og slikt må man stå for. Så, Hulken-kake er nå in the making :) Bilder kommer senere, forutsatt at han ser sånn høvelig OK ut. Om et par uker kommer det en oppdatering av kjøkkenet vårt. Helt i mål er vi ikke, men vi er nå fornøyd med hvordan vi har det, fram til en eventuell oppussing om maaange år :)

Over og ut fra sjukehjem Tanem. Ha en strålende flott og sykdomsfri helg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar