torsdag 16. januar 2014

Bli med på fest?

Til kveldsstellet la jeg merke til at Emma fru Pemma hadde masse røde prikker i nakken og på brystet. Underveis i stellinga oppdaget jeg også at hun hadde et par på armene også. Jeg frykter det er vannkopper og har derfor inntatt gode, gamle Google bare for å se hva vi eventuelt får å styre med. Da kom jeg over et innlegg på et forum hvorav en mor skriver "Sønnen til en venninne av meg har fått vannkopper og jeg vurderer å ta med sønnen min på smittefest til helgen..." SMITTEFEST!? Verste jeg har hørt. SmitteFEST?

Tanken er at de søte små skal bli syke slik at de er "ferdig med det", men er ikke dette forferdelig høl i det berømte hue? Jeg syns det virker meget snodig. Når de er så små at de ikke kan si ifra om hvor de har vondt, om de klør, om de har vondt, osv.? Jeg tenker at vannkopper kommer hvis de kommer, og sannsynligheten for at de dukker opp er stor når hun går i barnehage, men neimen om jeg tar med henne på "fest" hos et sykt barn i håp om at hun blir smittet.

Av og til lurer jeg på om verden er i ferd med å bli gal jeg altså.

1 kommentar: