tirsdag 31. desember 2013

Året 2013

Før duken strykes, servise dekkes på, kalkunen settes i ovnen, gulvet vaskes og Emma våkner - rekker vi en bittebitteliten gjennomgang av fine 2013.

Vi hadde en noe turbulent start med den lille rakker'n vår, men ettersom tida gikk og vi ble mer trygge på rollen som mamma og pappa, ble livet med Emma riktig så koselig og spennende



Fra og med slutten av april gikk mye av tida til bryllupsplanlegging. Jeg tenkte og tenkte, ombestemte meg for så og ombestemme meg igjen. Vi ordnet invitasjoner, menyer, catering, og alt det andre som måtte på plass til den store dagen. Og for en dag det ble! 6. juli 2013 ligger på delt førsteplass (med 24.11.12 selvfølgelig) for beste dag jeg noen gang har hatt. Så mange fine gjester og en helt magisk kveld



 Da vi hadde fått bryllupet unnagjort (ja, for man skal jo innrømme at det er slik hodet mitt og Einar sitt fungerer), gikk tankene fort tilbake til hus. Vi ville så gjerne ha mer plass. En hage Emma og Beira kan springe i, en garasje til våre to barn og ikke minst en enklere hverdag ift barnevogn og soving for Emma. Da vi var på Toten i august, dukket drømmehuset opp på finn.no. Einar var frelst, jeg var åpen for visning - og i september var vi offisielt eiere av Breiullvegen 10 på Tanem



Vi flyttet inn 15. oktober og solgte leiligheten 1. november. Det gikk raskt, men vi har ikke savnet leiligheten overhodet. Fossegrenda savner vi, og jeg blir ikke overrasket om vi returnerer dit en dag, men det er lenge til enda. Det var en hektisk tid med baby, hund, flytting og salg, men vi klarte det også



Fra vi flyttet inn og til 1-års dagen til Emma, gikk det veldig fort. Vi feiret den 23. november med pappa, kona hans Anne, tante Oda, svigerforledre, tante Elisabeth og onkel Frode, Vilma, Tilde, Andreas og tante Cecilie. Det var en super dag og Emma storkoste seg



Videre suste vi avgårde mot jul .Jeg fant fort ut at juleforberedelser og julefokuset mitt, ikke fikk samme utfoldelse som det vanligvis får. Ei lita jente krever sitt av oppmerksomhet, så jueltreet kom opp 1,5 uke etter planen. Noen nisser fikk se dagens lys, adventstjerner fikk henge i vinduet, men utover det var det lite som minnet om jul i huset. Men, det gjorde ingenting. Her var det julestemning og juleglede allikevel. Julaften fikk seg et slag i nesa da vi like etter Støren måtte snu bilen og innse sannheten - det ble ikke jul på Toten i år. Jeg var sint, skuffa og lei, men jul måtte det jo bli allikevel. Vi tilbrakte julaften hos tante Elisabeth, onkel Frode med barn, sammen med svigerforeldre og en ivrig Emma. Vi spiste deilig ribbe og ble litt for mette som vanlig. Klokka 18:00 var det slutt, da var Emma trøtt som en strømpe, så vi satte kursen hjem



Romjula har vært rolig her hjemme. Forkjøla som vi er alle tre, har vi hatt nok med å tusle rundt i huset. I går fikk riktignok ene veggen i stua ny farge, og Einar har jobba som en helt ute i garasjen. Noe må man jo finne på når lille frøken Vil-ikke ligger til lading 

I kveld blir det kalkun her hjemme. Svigers, tante Cecilie og Andreas skal holde oss med selskap. Kalkunen er langt fra tint og ellers ser huset ut som et katastrofeområdet, men 2014 kommer om vi er klar eller ei.

Håper dere har hatt et like fint 2013 som jeg har hatt. Og måtte 2014 bringe like mye godt!


GODT NYTT ÅR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar