onsdag 8. mai 2013

sliten.no

Herre min hatt! Det her har vært litt av ei uke!

Rett før helga gikk Emma inn i et eller annet slags utviklingsspang. At det går an å være så sinna! :O Hun var fly forbanna. Hyla non stop, morgen til kveld. Våknet i 3-4 tida på natta og klikka i vinkel omtrent fra hun våkna og til hun sovna igjen 1,5 time etterpå. For å roe henne måtte hun få mat. Emma spiser så og si aldri på natta, da er det noe som foregår kan du si. Det har vært en meget sliten og bekymra mamma som har surra rundt hele helga. Vi prøvde å trøste hverandre med at dette sikkert var nok en "fase" og de har jo tidligere vart omtrent en uke. Men, når du står midt i hele suppa så ser du ingen ende. Jeg begynte å lure på om hun kanskje hadde vondt noe sted eller om det var sånn her det skulle bli framover. Puh...

På mandag begynte ting å bli bedre, da var hun litt mer villig til å sove igjen og langt mer blid. Vi må fortsatt underholde henne veldig, og hun er tydlig frustrert fordi hun ikke får til å bevege seg, men sånn vil det jo være en stund :) Uansett, mandag kveld begynte jeg å bli syk. Feber, magevondt og generelt helt nedkjørt. 21:15 inntok jeg senga etter en heftig dose med Paracet og Ibux. Det kjentes ut som noen hadde kjørt over meg med en lastebil. Helt ferdig. Da jeg våkner tirsdag morgen var jeg fortsatt veldig gåen, men i litt bedre form. Trodde jeg. Å løfte 8 kilo med baby viste seg rett og slett å være en kraftanstrengelse de luxe. Når Einar kom hjem fra jobb klokka 10:00 fordi han også var blitt syk, så tenkte jeg at dette kom til å bli en knallhard og tøff uke. Jeg tror vi lå 3 timer i senga oppe med Emma mellom oss, Emma kakle og kava og vi prøvde å underholde og kose mellom febertokter og vonde mager. Gad!

I dag har heldigvis vært en langt bedre dag. Jeg har til og med gått en lang, lang tur med Poms og fått satt de stakkars fyrstikkleggene mine på en prøve. Målet var jo at Mini Me skulle sove en stund, men plutselig så jeg bare et kjempeglis neddi vogna mens hu desperat prøver å reise seg opp. Det må være noen vanvittige magemuskler på Emma til slutt, de sit ups'ene hun tar om dagen er heftige!

I morgen har Einar fri. JIPPI! Etter noe som kjennes som en evighet med overtidsjobbing skal det bli herlig å ha pappa hjemme litt :) Det er meldt fint vær hele helga, så vi skal nok klare å kose oss :) Dagen begynner med en tur til Vikhammer for å kjøpe sittedel til Tripp Trapp stolen vår. New born setet har hun vokst ut av for lengst, og nå må hun nesten få lov til å sitte litt når hun spiser. Når hun sitter i vippestolen prøver hun bare å reise seg, så det er vel et tidsspørsmål før hun klarer å sitte selv. Det er jo bare 16 dager til hun er ET HALVT ÅR  gammel! Bittelitte Pokimoen min ♥

Nå er det tid for The Big Bang Theory og avslapping. Kan forresten anbefale microsterilisatoren vi har kjøpt. Vaske flasker, 8 minutt i micro, ferdig! I like it :)


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar