onsdag 1. mai 2013

En enklere hverdag

Da vi fant ut at Emma var en anti-ammer gikk vi til innkjøp av Dr. Brown's flasker. Disse er vi superfornøyd med, Emma har slitt fint lite med luft i magen hvilket flaskene er spesialdesignet for å motvirke. Disse er anbefalt til kolikkbarn og siden kolikk er en av de verste ordene jeg vet om, skulle jeg for alt i verden ikke ha noe kollikbarn!

Hver dag siden Emma var tre uker har jeg kokt flasker. Jeg vasker godt med Zalo, koker to og to flasker og alle smådelene for seg selv. Hver runde skal koke 5 minutt. Neida, det tar ikke allverdens med tid og er jo strengt tatt overkommelig, men det er kjedelig. Så forferdelig kjedelig! Jeg kommer gjerne ikke på at de må kokes før jeg sier til Einar "Nei, nå tar jeg kvelden, for nå er jeg trøtt." Så ser jeg flaskene. Så gråter jeg litt. Så koker jeg flasker...

Nå har jeg endelig gått til innkjøp av en microsterilisator. Jeg gleder meg enormt til å ta den ibruk. Tenk deg det! Da bare vasker jeg de kjapt, legger fire flasker (hvilket er det antallet flasker Emma bruker på èn dag), litt vann i bunn av sterilisatoren, 2 minutt i micro - voilà! Finito!

Dr. Brown's flaskesterilisator

Jeg valgte å kjøpe Dr. Brown's sin, siden de ulike sterilisatorene allikevel ligger så likt i pris. Denne tar både standard- og wideneck flasker. Jeg bestilte min på lekmer.no og det kostet meg 398 kr inkludert frakt :) Tipper den dukker opp til helga. Det blir riktig så herlig! Æ har trua!


Nå skal jeg ut på butikken en tur, det er jo kamp i kveld og da må man ha noe å tygge på ;) 
Heia Bayern!


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar