tirsdag 21. juni 2011

Blund

Har tatt en liten høneblund nå nettopp, har vært så innmari trøtt i dag. Skal på Zumba kl 19:45, Therese kommer og henter meg om tre kvarter. Jeg har faktisk gått ned to kg på to uker nå, og håper jeg treninga skal bidra til at det blir et par til. Det er ikke egentlig kiloene det handler om, men det å trives i egen kropp og ha en kropp som henger med og er i form. Livsstilsykdommer som diabetes og fedme sniker seg innpå en, og det er slett ikke dumt å sette litt fokus på kosthold og trening.

For min del handler det om en kropp som ikke vil fungere, og som begynner å få nok. Migrene, betennelser både her og der, trøtt og slapp, magesmerter og et energinivå lik null er ikke normalt når man er 25 år. Jeg har stort tro på at alt som skjer i kroppen henger sammen, og at når man har så mange plager når man er ung, så er det det større bilde man må se på. Jeg går til osteopat, og hun sier at mine plager skyldes syrenivået i kroppen. pH-nivået er rett og slett for surt. Bindevevet mitt tviholder på fett og syre, kroppen er rett og slett så spent at den ikke klarer å slippe ting. Jeg har lagt om kostholdet, tar natron morgen og kveld og prøver å senke stressnivået. Så langt har jeg mista to kg, har mer energi og diverse plager har forsvunnet. Dette er etter 2 uker!! Jeg er ikke fanatisk og teller kalorier, jeg unner meg god mat og også litt godt innimellom. Jeg ungår sukker, veldig syredannende mat og alkohol. Colaen har måttet vike for vann, og potet er ikke å finne i huset.

Jeg er utrolig spent på hvor bra kroppen kan bli, det er klart at man blir betenkt over hva man putter i munnen når man faktisk kan spise seg til bedre form! Jeg er ikke direkte usunn fra før av, men jeg vet ikke hva de ulike matvarene inneholder og hva de gjør med kroppen. Jeg skal lære meg mye mer framover, og holde dere oppdatert på hva som skjer!

Nå skal det trenes. Ha en flott tirsdag!


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar