lørdag 18. september 2010

Stressless?

Phu! For noen uker... Har ikke hatt tid til å sitte med pc'en på lenge, det tar på å flytte gitt. Det ble endel flyttelass - noe til foreldrene til Einar på Lundåsen, og noe dit vi bor nå. Vi var så heldig å få leid en leilighet i Klæbu takket være en arbeidskollega av Einar. Leiligheta ligger over en dobbelgarasje på en liten gård og er på 60 kvm. Vi er så godt som midt uti skogen, så Beira stortrives. Det er jorder bakom huset her, så Beira får springe fritt. Det hjelper på den dårlige samvittigheta jeg har over at Beira må sitte i bur hele dagen når vi er på jobb.

Selv om vi stortrives i leiligheta her gleder vi oss veldig til å komme på plass i vår egen. Det skal pusses opp litt før vi flytter inn - gipsplater på veggene og i taket på stua, downlights, maling og design tapet der spisebordet skal stå. Kommer til å bli knallfint :) Jeg skal gjøre noen små grep på kjøkkene for sånn det står nå er det veldig kjedelig. Jeg kommer til å bytte ut håndtakene på skuffer og skap, sette opp litt hyller, bytte ut hvitevarene og pynte opp litt med urteplanter og diverse. Vi kommer nok også til å male både soverommet nede og soverommet vårt, samt male loftstua. Mesteparten av malingen har vi siden vi malte noen vegger før vi solgte den gamle, så det er kun snakk om å ta seg tida til det. Gleder meg masse til å komme igang :) Vi har store planer om å pusse opp badet nede også, men det blir ikke før neste år og kun hvis vi har klart å spare opp nok penger. Bad er dyrt!

Her i Klæbu har vi kun mobilt bredbånd og det er heller tregt, så det blir nok lite blogging og absolutt ingen bilder så lenge vi bor her. Men, håper dere har tålmodighet og sjekker innom allikevel for når leiligheta på nyplassen er ferdig skal det tas bilder til den store gullmedaljen! :D

Nå skal jeg ta meg en tur til Tiller og kikke på møbler - spisebord og stoler må på plass, jeg er nemlig mektig lei av å spise alle måltider i sofaen foran tv'en. Senere i kveld skal vi til Jan og Oda og spise middag og kanskje pilse litt, selv om jeg nok er sjåfør slik at vi kommer oss hjem til doktor D.O.G. i tide.

Ha en strålende lørdag!


post signature

2 kommentarer:

  1. Jeg sjekker innom ganske så ofte faktisk. Og det var like før du fikk ei masete melding om at du måtte blogge snart, så nå ble jeg veldig fornøyd!:)
    Så bra at dere trives! Jeg gleder meg til å se leiligheta deres når dere begynner å bli ferdige. Det står sikkert hundretusen andre i kø som også skal besøke dere da, men kan ikke du bare si fra når det er vår tur da? Så kommer vi på null komma svisj! :D

    SvarSlett
  2. Bra du ble fornøyd, regna med at masinga var like rundt hjørne :P Dere er selvfølgelig hjertelig velkommen når vi kommer på plass, og dere blir helt klart prioritert før mange, mange andre :) Skal rope ut så fort gjesterommet er ordna, så er det bare å bestille billetter!

    SvarSlett