lørdag 25. september 2010

Litt av kvart

Ukene går fort skal jeg si. Jeg har så masse jeg gleder meg til, og for en gangs skyld går det faktisk ikke i sneglefart. Jeg har som sagt vært syk uka her, men var på jobb igjen fredag. Formen var egentlig på plass igjen allerede torsdag kveld, og det var bra for Einar kom hjem og fortalte at jeg måtte bake kake for det var hans tur til å med kake på jobben på fredag. Vi ble enig om at muffins var en god plan, og jeg dura på butikken.

Muffins er fort gjort og her er resultatet

Alle gutter med respekt for seg selv må selvfølgelig ha dinsosaurpynt på muffinsene :P

I går var det avslapning foran tv'en med X-faktor, Nytt på Nytt, Skavlan og Senkveld. Helt perfekt! På toppen av å ha en super kjæreste har jeg også en kosegris av en hund. Det er ingenting som er så herlig som når den lille turboweiler'n roer seg helt ned, og slokner i fanget på mamma'n sin :)

 Det er ikke mange minutten av gangene at den lille kroppen er i ro,
men det går greit når man er så søt som deen jenta her

Dagen i dag har vært litt mindre rolig. Det var helt nydelig vær ute - sol på skyfri himmel - så jeg og Beira fant ut at vi måtte ta oss en tur ut. Vi kjørte ned til Leirfossen like ved gamleleiligheta vår, og tusla oss en lang og fin tur. Det var seriøst en helt perfekt høstdag - sol, kjølig og masse blader på trærne i nydelige farger. Perfect! Einar dro på hytta til søskenbarnet sitt, så jeg tenkte jeg skulle overraske han til han kom hjem. Han har lenge hatt dårlig samvittighet ovenfor bilen vår som dypt og inderlig trenger en vask. Jeg tok med hund, vaskebøtte og vaskeklut ut og skura bilen innvendig. Gud bedre, det trengtes!! Så kjørte jeg på Statoil og støvsuga bilen samt vaska den i vaskehallen. Og jeg sier dere bare en ting, min frykt for automatiske vaskehaller vil aldri ta slutt! Jeg stoler virkelig ikke på den maskina med kostene på. Jeg er helt sikker på at en dag så vil de ikke klare å lese bilens høyde og lengde, og i stedet for å gli elegant over ruta og videre opp til taket så kommer den til å fortsette rett fram. Og hva skjer da? Jo, da blir jeg hodeløs!! :| Når maskina begynte å dure, og ruta mi ble dekka med såpe, da hadde jeg puls i 1000 skal jeg si dere. Men, hva gjør man ikke for kjærester.

Sier seg selv at vi ikke kan stole på disse vettu...
Jeg har også hilst på mamma'n til Einar, søstrene hans og begge gullungene i dag. At det er mulig å bli så liten og morsom som de to er, det kan jeg ikke skjønne. Gleder meg til jeg får en sliken selv :) Jeg har også vært på City Syd og handla klær til neste fredag - da skal vi nemlig på "2 rom og kjøkken" å spise sammen med jobben, det er absolutt på sin plass å feire litt og jeg gleder meg. Har kjøpt meg sko og genser, men det kan jeg vise neste helg. Godbiter, tyggebein og griseører ble kjøpt med til Beira, og det vanket både nuss og klem fra henne som takk. Det ble også med mat hjem til oss mennesker, og litt godteri også, siden det er lørdag.

Straks kommer vel Einar hjem og med seg på lasset har han Morten Wuttu. Blir koselig det :)
Ha en strålende lørdag kveld alle sammen, også skrives vi mer senere.


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar