mandag 24. mai 2010

Skravleelefant

Vi har vært på reisefot i helga - lillesøster ble konfirmert på lørdag og vi tok selvfølgelig turen til Toten. Det var ordentlig trivelig - fikk sett så og si hele slekta og snakka med folk jeg dessverre ser alt for sjeldent :) Det finnes så mange fine totninger! Turen gikk fint både opp og ned, uten for mye syting fra Mina og ingen bilsjuke på Beira. Med i bagasjen var dressen til Einar og min superfine bunad. Det er faktisk skikkelig trivelig å gå med bunad. Man blir litt ekstra norsk når man har den på. Jeg har ingen bilder å vise fram dessverre, men forhåpentligvis har min gamle far tatt noen fine bilder som jeg kan få låne/få om ikke så alt for lenge.

Jeg og Einar har forresten funnet drømmehuset! -Vi vet akkurat i hvilke farge vi skal male det, hvor hekken skal stå, hvordan innkjørslen skal brolegges og hvordan vi skal bygge veranda over garasjen. Vi har bare ett stort problem: det bor noen der og de har ingen planer om å flytte... Så, vi må bearbeide de litt føler vi :P Inntil det skjer har vi funnet ut at vi skal pusse opp soverommet - det trengs sårt litt mer oppbevaringsplass samt litt maling og litt kjærlighet. Jeg begynner å ha det hele ganske klart og jeg bare gleder meg til å få gyve løs på oppgaven. Skyvedørsgarderobe skal kjøpes og monteres, veggen bak senga males, hodegavl bygges om, diverse ting fra IKEA og TV (ja, faktisk) kjøpes. Jeg er egentlig en stor motstander av TV på soverom, jeg mener at det rommet skal være rolig, stille og representere avkobling over hele linja, men....med en toroms er det ingen andre steder å gjemme seg enn på soverommet når Einar får besøk av sine metal-elskende kompiser som synger Judas Priest av full hals og det er bratt flaskeføring til langt på natt. Da kan det være fint for en sliten Mina og en slapp Beira og trekke seg tilbake til et lufting, trivelig soverom med varulver og vampyrer på tv-skjermen ;) Så, det blir sånn den gangen her. Når vi flytter i det fine huset som foreløpig er bebodd vil vi nok ordne oss med et slags tv-rom, men inntil da må vi gjøre det beste ut av den plassen vi har.
Andre ting som skal skaffes når feriepenger og skattepenger tikker inn på konto er denne

Min (i mangel av et bedre uttrykk) bedritne Asus har i lengre tid bedt om nåde og vi kan vel alle være enig om at hadde den vært et menneske hadde den vært en av de som ikke er i stand til å puste på egen hånd (les: avhengig av strømkabel), lider av hetetokter (les: hele skiten gårvarm etter ca 10 min), dårlig minne (les: elendig minne), selektiv funksjonalitet (les: avhengig av hjelp, varierende grad ettersom dagsform), osv. Jeg er så lei at jeg river meg i håret og banner lavt mens jeg hytter med nevene og griner litt. Derfor er gleden stor over at jeg den 10. juni skal masjere inn på Elprice, peke og si at jeg skal ha en sånn! Det blir en fin dag.

Samtidig snakker jeg og Einar om å kjøpe oss et speilreflekskamera. Vi har sett på et som har fått meget bra kritikk og som passer vårt bruk og lommebok. Vi får se om det blir hvis Elprice er villig til å file litt på prisene sine :) Nå er det leggetid for slitne totentrøndere. Skal klare å rote meg inn til badet og ta meg en dusj før loppekassa skal inntas, jeg gleder meg (som vanlig) forferdelig til å legge meg. Hihi.

Håper alle får en flott fire-dagers uke. Neste helg står Oslo og AC/DC for tur :D Adios!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar