torsdag 22. januar 2015

Ønskeliste til lillebror

Flere har spurt hva vi ønsker oss/trenger til lillebror i magen. Vi har det vi trenger av klær i de små strørrelsene (50-68) og har i grunn veldig mye etter Emma. Allikevel er det noen ting som mangler, det er for det meste større ting og vi tenker vel at dette er sånt vi må skaffe litt etter hvert. Men, slenger ut "ønskene" her, så er det hvert fall tilgjengelig :)



Vi har tripp trapp til Emma fra før og ønsker en til lillebror også. Syns den er utrolig stilig i aqua blue. Dette blir gave fra bestefar :)
Sengekant fra Sebra med skogsdyr. Denne er tykk og står av seg selv, jeg er motstander av tynne sengekanter med knyting. Knyting utgår med høye kneløft her i huset. Dette blir gave fra svigermor :)
★ Oppbevaringseske med elefant og oppbevaring til badeleker fra 3Sprouts - kjempetøft!
Leketeppe fra Odenwälder i grått. Passer fint i lekegrinda lillebror skal få bruke. Dette blir gave fra svigermor

★ Sutteklut fra Lindex. Har kjøpt denne til han og erfaringen tilsier at det er lurt å ha mange(!)
★ Lekematte fra XXL. Gull verdt når han skal lære seg å krabbe f.eks. - parkett er glatte saker.
Minene fleecepose - denne er perfekt til vår og høst, finnes kun på lilleprinsen.no Fra mammsen og pappsen

★ Diverse leker fra Lamaze. Tips: plenty kopier å oppdrive på Ebay. China lager mye fint som ligner, og lillebror vet strengt tatt ikke forskjell (og mamma bryr seg ikke :P)
Ullpledd fra LilleLam i sjøgrønt. Dette burde egentlig stå øverst på lista! Emma fikk i rosa da hun var baby og nå ønsker jeg at lillebror skal ha likedan som storesøster. Dette blir gave fra tante Oda :)

Ellers er jeg i uke 34 i dag. 6 uker og 3 dager til termin. Dette er spennende! Det murrer og surrer i magehuset, tidvis lurer jeg på om han har tenkt seg ut... Jeg har begynt å planlegge sykehusbagen, mest i forhold til hva som mangler og må kjøpes inn. Noen nye klær har da mini fått og ellers har vi bilstol og annet fra da Klompelina var baby. Vi har mengder med klær å få på plass, så det spørs om ikke Ikea får et besøk i nærmeste framtid. Planene er å ha en kommode inne på vårt soverom hvor vi kan ha stelleplass til nattestell. Doen oppe er alt for liten til å romme noen stelleplass og det er ukurrant å styre opp og ned trappa. Vi har jo en liten ramp tvers over loftstua som sover seg igjennom brannalarmen, men våkner hvis du åpner trappegrinda. Raringen vår ❤

Nå kommer snart min kjære ektemann hjem fra kurs i Tyskland. Emma har gleda seg stort til tross for at jeg har forklart at han kommer leeenge etter hun har lagt seg. Tidligere i kveld fant hun et bilde av Einar på mobilen min og satt og ga den lange, gode klemmer. "Mmmm! Savne pappa min!" Det var både søtt og litt vondt. Man husker jo godt hvor lang èn dag kunne føles når man er liten, så når pappa er borte tre dager vil jeg tro det kjennes som en evighet. Spørs om ikke pappa må inn på Emma-rommet en tur før han fyker avgårde til jobb i morgen tidlig.

Og med det sier jeg god kveld. En dusj og litt rydding står neste på lista.

Ha en superduper helgestart i morgen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar