torsdag 21. juni 2012

Inni magen ligger en liten...?

Da har vi vært på den ordinære ultralyden som tilbys i uke 18 for alle gravide. Jeg har vært spent som en streng de siste dagene, sååå spent på om det bor en liten jente eller gutt inne i magen!

På ultralyden fikk vi se en aktiv, liten krabat med ti fingre og ti tær. Babyen lå der som en liten turner og vekslet mellom å holde seg i stortærne og ligge med knærne mot albuene og drikke fostervann. På utrolig vis er dette allerede verdens fineste baby :)


Den lille klompen vår er visst lang og ligger litt over alt inni magen. Det var ikke rart jeg kunne kjenne den så godt, siden den er så lang mente jordmora. Så, da slekter h*n vel på sin far da? :)

Og kjønnet er... UVISST! Navlestrengen lå mellom beina så det var umulig å si hverken eller. Det gikk vel ca 10 minutt fra vi kom ut fra sykehuset, til jeg hadde bestilt time til 3D ultralyd i juli. Her er vi utålmodig! Jeg må også inn igjen på ultralyd i uke 32, fordi morkaka ligger helt nederst og for øyeblikket sperrer for babyen. Dersom dette ikke har rettet seg innen uke 32, blir det satt opp time til keisersnitt. Som regel flytter morkaka seg når livmora vokser, så det har jo tro på at går greit.

Med det sier jeg takk for meg. I morgen er det fredag, og vi går mot ei varm og solrik helg i Trondheim. For en gangs skyld! I anledning "varmebølgen" har jeg gått til innkjøp av flere, små vannpistoler. Gjett om Einar skal bli beskutt! Tjoho!

Goood helg alle sammen!

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar